Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes?
#13
(26-Aug-2021, 06:05 PM)Jeroen S schreef: In ongeveer 10 jaar ligfietswedstrijdrijden, zowel in Nederland als daarbuiten, waaronder meerdere EK en WK wedstrijden ben ik nog niet iemand tegen gekomen die zijn staartpunt van binnen had afgesloten met een andere reden dan om een droge bagageruimte te maken. Maar goed, dat is al weer een poosje terug.

Ook bijvoorbeeld Bram Moens die een hele reeks records op zijn naam heeft staan, en nog een stel meer op zijn fietsen, heeft volgens mij nog nooit een puntje van binnen afgesloten.

Als iedereen met een open staartpunt rijdt is het wel zo sportief. Toen werd wel met dichte achterwielen gereden. Turbulentie door gespaakte wielen was bekend.
M5 heeft niet voor niets aerodynamische 2-spaaks wielen gemaakt. http://www.2-spoke.com/speed/

Bij het wereldrecord met aerodynamische ligfietsen, de gemiddelde snelheid over 200 meter, waarbij snelheden boven de 140 km/h wordt gereden, is luchtweerstand de belangrijkste factor. Naast rol- en transmissieweerstand. In het VeloX project wordt op al die punten rekening gehouden met weerstanden. Korte en rechte aandrijflijn, schakelen met de cassette i.p.v. een derailleur, dichte wielen en in wielkasten, geen voorruitje maar camera enz.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes? - door PietV* - 27-Aug-2021, 10:33 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Een halfuurtje geled...Kapitein Bosui — 04:31 PM
XL Hotspot in 3d-print
Even een korte updat...twilwel — 02:08 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Ik zou altijd max ...datakneder — 12:45 PM
Ervaringen met de Bülk
Mooi dat je dit geda...Hoekie — 12:43 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Mocht het niet luk...Hoekie — 11:52 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Wat Jeroen S zegt....datakneder — 11:45 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
;)365cycle — 11:37 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Mocht het niet lukke...Hardloper — 11:18 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
1. Nu merk ik ook ...Hoekie — 11:02 AM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ja die treintjes zij...Jeroen S — 08:27 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Heb je daarvoor het ...Jeroen S — 08:19 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
80 tanden is wel hef...Jeroen S — 08:16 AM
Medeliggers onderweg
vandaag tussen assen...Veloquest — 11:05 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag in de ochten...Schemerwoude — 10:15 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ik zag zo'n fiets tr...365cycle — 07:39 PM
ICB nieuws over de vierwieler en de nie...
Dat is denk ik beide...365cycle — 07:31 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Toen ik het woord fi...Willeke_IGKT — 07:18 PM