Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes?
#14
Dank voor je berekeningen Piet, ik denk dat die zeer goed aansluiten op de werkelijkheid. De Fujin is aerodynamisch duidelijk minder dan de CHR, veel rechterop zittend, ook het stuur en daarmee de arm positie is minder goed. Die 8 graden vlakker levert een merkbare verkleining van de frontale oppervlakte op. Daarmee liggen de wattwaarden bij een lagere snelheid al veel hoger. OP het Duitse Forum is iemand met zijn HP speedmachine aan het sleutelen. Die heeft ook een zithoek van 26 graden. daarmee kwam hij aan zo'n 300 watt voor 40 km/h en zo rond de 220 voor de CHR. ( als ik het goed onthouden heb)

Gisteren nog een mooi gesprek gezien op Youtube Velo Ads in gesprek met Mike Burrows over zijn Soup Dragon stroomlijner. Ook hij geeft aan dat uit gegevens van de UT Delft blijkt dat een schijfwiel in een zeer krappe gesloten kast de minste weerstand oplevert. Het levert echter wel problemen op met aanlopen van het wiel. Ik vermoed dat de ruimte tussen wielkast en wiel zeer klein zal zijn, zo klein dat dit in dagelijks gebruik tot problemen kan leiden. Bijvoorbeeld als er een takje of steentje ofzo tussen komt.

Mike showt ook de stroomlijnkapjes uit krantenpapier en houtlijm die hij om de wielopeningen plakt. De openingen zijn zeer klein, als het toch aanloopt, dan slijt het papier weg. Overigens is daar ook alles open in de fiets.

Verder moppert hij wat over het kiertje tussen de ruit en de body, wat diverse watt's kost. Dat moet echt anders, totaly unacceptabel. Over de geheel open ruimte om het achterwiel maakt hij zich niet druk.
Overigens wel een inspiratie, een man van 78 die in deze stroomlijn kan komen .

https://www.youtube.com/watch?v=sx2TI-LQGMY
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes? - door Jeroen S - 28-Aug-2021, 10:03 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vlagjes
"Heb je een vla...Roepers — 09:31 AM
wat ze zeggen
Gistermiddag in Ro...Niels van der Wal — 09:19 AM
Banden, banden en nog eens banden
Zoveel KM haal ik oo...Jeroen S — 09:01 AM
Ligfiets als hoofdprijs van loterij
Ik denk dat het al b...Jeroen S — 08:55 AM
wat ze zeggen
Gistermiddag in Rouv...LigfietsWilsum — 06:55 AM
wat ze zeggen
Vandaag weer: "...365cycle — 11:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vanmiddag van mijn w...Dharm2004 — 11:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat ik nog wel ben...365cycle — 10:04 PM
Banden, banden en nog eens banden
Dik 10k met de voorb...Casper Jansen — 09:10 PM
Banden, banden en nog eens banden
Ik heb de 5000 nog n...Arend-Jan — 09:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
omdat de tocht van v...Josligfiets — 08:50 PM
Ervaringen met de Tuna
Of is de QV wel zw...Hardloper — 08:42 PM
Banden, banden en nog eens banden
Leer ik hierva...LigfietsWilsum — 08:32 PM
Ervaringen met de Tuna
Ik heb nooit beg...Wim -de roetsende — 07:27 PM
Ervaringen met de Tuna
Ik heb nooit begre...Kapitein Bosui — 07:23 PM
Banden, banden en nog eens banden
Soms lijkt het ind...Wim -de roetsende — 07:22 PM
Ervaringen met de Tuna
Dit weekend viel m...Wim -de roetsende — 07:20 PM