17-Oct-2021, 12:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Oct-2021, 01:02 PM door 365cycle.)
(14-Oct-2021, 03:29 PM)365cycle schreef:Wat is het bezwaar?
- Quattrovelo+ (kan, maar tenzij de bagageruimte nodig is zou ik 'm overslaan. Misschien dat een gewone QV ook nét past)
[/quote]
De QV heeft een slechtere stroomlijn en is behoorlijk wat zwaarder dan een Quest Carbon. De aandrijflijn is beter, maar dat merk je vooral met optrekken en klimmen, niet in de polder wanneer je lang rechtdoor rijdt. Zeker met beperkt vermogen vind ik het dan niet de beste optie.
(17-Oct-2021, 09:11 AM)Wim -de roetsende schreef: Eigenlijk is dit wel een heel goed advies. De Strada wordt (enorm) ondergewaardeerd, maar de Strada-rijders willen vaak niet meer anders.Ik vind de Strada een topfiets, maar wel één die het best past bij iemand die in een grootstedelijke omgeving toch velomobiel wil rijden. In de polder zou ik zelf zo min mogelijk zijwindgevoelig en zo gestroomlijnd mogelijk willen. Dan is een Strada al gauw een mindere fiets dan een DF.
(17-Oct-2021, 09:11 AM)Wim -de roetsende schreef:De neus van de Milan is wat handiger gevormd dan die van de DF. Met de Milan GT kan ik met volle vaart over drempels waar ik met de DF XL stapvoets ging schrapen.
De enige vm-en met een echt groot instapgat zijn de WAW en de Milan, maar die zijn allebei laag.
Aan de andere kant hoor ik ook mensen zeggen dat ze met de DF vaker drempels raken dan met een MilanSL.
Dat betekent echter niet dat de Milan hoog is: Op hele korte hoge drempels schraapt die ook gewoon.
(17-Oct-2021, 11:33 AM)Bart Verbeek schreef: Na wat meer gelezen te hebben besef ik dat dit een goed advies is. Weliswaar begint iedere tocht van mij meestal met 15 km rechte dijk tegen de wind in (lelystad-almere), dat is niet waar de meeste snelheidswinst valt te behalen. De meeste snelheid verlies ik in de straten van Almere door afremmen, optrekken en bochtenwerk. Dan lijkt een Strada een goede keuze. Comfort is voor mij belangrijker dan snelheid. Lekvrije banden zijn dan ook een must. Ik zet de Strada ook op de shortlist.Ik denk juist dat daar de snelheidswinst wél zit. Met een velomobiel kan je op krappe wegen nooit concurreren met een open tadpole trike; die kunnen harder door de bocht, je kan veel nauwkeuriger insturen (want je ziet de wielen), de draaicirkel is lekker kort en risico's nemen in bochten wordt minder afgestraft.
Het enige wat een Strada zou kunnen doen als je hele krappe bochtjes hebt, is het snelheidsverlies wat beperken, maar op mijn snelste woon-werkroute heb ik met brede banden (38-406) onder een fiets met een dichte neus één punt waar ik even achteruit moet rollen om de bocht te halen; van een stuk fietspad dat een meter breed is naar een bruggetje dat nauwelijks breder is.
(17-Oct-2021, 12:13 PM)Jeroen S schreef: Ga es kijken in Dronten, probeer er een stel.Het beste advies