21-Oct-2021, 03:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Oct-2021, 03:21 PM door 365cycle.
Edit Reason: reistijd gecorrigeerd
)
De Milan wordt van een 6 bft. wind toch wel aardig vals met de racekap erop, die zit namelijk vast met een soort elastiekjes en dat rekt dus op. De wind waait er dan langs de flank onder, dat tilt de racekap op, en wanneer het elastiek dan weerstand begint te geven wil de achterkant omhoog. Laterale grip van de Michelin achter is top, zelfs in bochten op natte klinkers en met wind in de flank bleef hij perfect in z'n spoor. Was verder wel blij met die racekap, want heb een behoorlijke kletterbui op m'n dak gehad... Gelukkig weeg ik 100 kg en waai ik niet zomaar weg, haha. Heb een groot gedeelte gereden terwijl ik met rechts de racekap omlaag hield, en met links sturen/remmen/richting aangeven. Niet schakelen nee, want opschakelen ging wel maar ik kon maar moeizaam bij de terugschakelknop. De Milan wil met de racekap erop echter héél graag zeilen, met als gevolg dat ik zonder problemen op een combinatie van koppel en wind op kon trekken.
Had één stukje de wind vol tegen en daarbij kon ik de kap gelukkig los laten, maar kon daar nog prima 37 km/h blijven rijden. Met de wind in de flank had ik met minimale inspanning 50 km/h kunnen volhouden, vond het op stukken met veel bebouwing echter wel wat link (zeker in het heerlijk open Noord-Holland.. vol wind in de flank, kom je bij een huisje is het ineens weg en dan blijken ze een grote binnenplaats te hebben dus BAM); heb 'm op de meeste stukken zo'n beetje rond de 40 geprobeerd te houden, alleen waar het écht open was durfde ik sneller.
M'n reistijd heeft er achteraf nauwelijks onder geleden (hmm, toch 8 min. langzamer, 36,1 gemiddeld).
Nergens echt onveilig gevoeld behalve door één horkerige automobilist in een zwabberende bestelbus die het nodig vond om me met 100+ tegemoet te rijden op een 60-weg. Valt me overigens wel altijd op dat het horkgehalte op de weg toeneemt met slecht weer. Ook nog even een impasse gehad met een tegemoetkomende bestuurder die parkeerde auto's ging inhalen in een dorp. Best wel even stilgestaan, totdat de auto na een minuut ofzo richting de rij geparkeerde auto's begon te kruipen om zich langs me te wurmen en ik er dus rechts net tussendoor paste. Sorry mevrouw (not), ik had ook "haast", heb geen achteruitversnelling en ik ga écht niet uitstappen en toekijken hoe m'n fiets wegwaait.
PS: Ik rijd momenteel dus nog met de "dubbele" kap, dus losse deksel met een racekap gedeelte eraan geschroefd. Binnenkort toch eens de BM kap proberen, die is aan de zijkant beter dicht en dan kan er dus minder wind onder.
Had één stukje de wind vol tegen en daarbij kon ik de kap gelukkig los laten, maar kon daar nog prima 37 km/h blijven rijden. Met de wind in de flank had ik met minimale inspanning 50 km/h kunnen volhouden, vond het op stukken met veel bebouwing echter wel wat link (zeker in het heerlijk open Noord-Holland.. vol wind in de flank, kom je bij een huisje is het ineens weg en dan blijken ze een grote binnenplaats te hebben dus BAM); heb 'm op de meeste stukken zo'n beetje rond de 40 geprobeerd te houden, alleen waar het écht open was durfde ik sneller.
M'n reistijd heeft er achteraf nauwelijks onder geleden (hmm, toch 8 min. langzamer, 36,1 gemiddeld).
Nergens echt onveilig gevoeld behalve door één horkerige automobilist in een zwabberende bestelbus die het nodig vond om me met 100+ tegemoet te rijden op een 60-weg. Valt me overigens wel altijd op dat het horkgehalte op de weg toeneemt met slecht weer. Ook nog even een impasse gehad met een tegemoetkomende bestuurder die parkeerde auto's ging inhalen in een dorp. Best wel even stilgestaan, totdat de auto na een minuut ofzo richting de rij geparkeerde auto's begon te kruipen om zich langs me te wurmen en ik er dus rechts net tussendoor paste. Sorry mevrouw (not), ik had ook "haast", heb geen achteruitversnelling en ik ga écht niet uitstappen en toekijken hoe m'n fiets wegwaait.
PS: Ik rijd momenteel dus nog met de "dubbele" kap, dus losse deksel met een racekap gedeelte eraan geschroefd. Binnenkort toch eens de BM kap proberen, die is aan de zijkant beter dicht en dan kan er dus minder wind onder.