28-Nov-2021, 03:47 PM
(28-Nov-2021, 01:56 PM)Willeke_IGKT schreef: Ook met de Quest rij ik niet uiterst rechts en ben te vaak rechts ingehaald door fietsers die ruimte zien, ze vergeten dat ik na de put, geparkeerde auto of als ik merk hoeveel ik naar links gegaan ben weer meer naar rechts ga en niet verwacht dat er een fietser met haast zich langs mij wringt.
En daar is nooit een meter ruimte, laat staan dat ze mij met een meter tussenruimte kunnen passeren.
Ik heb 2 spiegels. Ik durf wel te zeggen dat ik zelden word ingehaald zonder het gemerkt te hebben.
Op de weg waar mijn verhaal over gaat, rijden juist bijna geen fietsers. Er is jarenlang onderzoek gedaan naar hoe deze weg veiliger zou kunnen worden voor fietsers.
Bijna alle bewoners en gebruikers wilden een vrijliggend fietspad. Was te duur. Dus nu is gekozen voor de goedkoopste en minst fietsvriendelijke oplossing. Echt kansloos dus.
De kans dat ik rechts word ingehaald met mijn snelheden is zo goed als nihil. Wetende dat er dus ook bijna geen fietsers zijn
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler