(29-Nov-2021, 11:49 AM)berth9999 schreef: Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik weet welke kleuren beter zullen opvallen, maar ben door de antwoorden in die richting niet overtuigd dat je daardoor minder risico loopt. Mijn ervaring is dat je met een opvallende kleur nog steeds overhoop gereden kan worden.Risico kun je nooit helemaal uitsluiten. Maar wel verkleinen. Dat doe met opvallende kleuren. Daarmee help je de medewerkgebruiker.
(29-Nov-2021, 11:49 AM)berth9999 schreef: Ik denk dat ik voor een blauw reflecterende starsky and hutch pijl op de zijkant (van mijn waarschijnlijk toch donkergrijze velo) ga. Misschien ook wat "vreemds" met dezelfde reflectie stickers op de neus.Geen opvallende kleuren voor overdag en dus risico verhogend.
(29-Nov-2021, 11:49 AM)berth9999 schreef: Ik blijf in het donker slingerend kruispunten naderen (met het idee dat een heen en waar gaand lampje meer opvalt dan een lampje dat praktisch wegvalt tegen alle andere lampjes).Bestuurders die slingerend rijden moeten vaker blazen op het gebruik van alcohol.
(29-Nov-2021, 12:37 PM)Niels van der Wal schreef: Goed dat je tot deze conclusie gekomen bent; signaalkleuren en vlaggetjes geven een gevoel van schijnzekerheid. Het voelt veilig, maar is het niet.Ben ik absoluut niet met je eens. Kijk maar naar de kleuren van politieauto's en ambulances i.c.m. de kleding van politie motorrijders en ambulancepersoneel. Statistische vastgesteld.
Een vlaggetje op de helm zou misschien ook nog helpen, maar dat geeft bij hoge snelheden meer trillingen in de helm.
Piet, die ruim vijftig jaar motor heeft gereden. Ook op de politiemotor.