16-Dec-2021, 02:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Dec-2021, 04:40 PM door Roepers.)
Citaat:Ik (stedeling) heb hem ook gelezen en dit is wel de conclusie voor de stad, inderdaad. Al geldt die ook in kleinere woonplaatsen.
Op het platteland is de druk op de openbare ruimte veel minder groot, wordt duidelijk minder aandacht aan besteed, en gaat de vraag meer om eh.. "hoe fietsers en automobilisten verschillen in hun reiservaring."
Hier ben ik het niet mee eens.
Ik ben 8 jaar terug van de stad naar het platteland verhuisd. Het fietsbeleid in steden zorgt er steeds meer voor dat de fietser als volwaardige verkeersdeelnemer gezien wordt. Hier op het platteland jagen automobilisten zo veel mogelijk fietsers (en voetgangers) van de weg. (-als er geen stoep is, dan mag je op de weg lopen-)
Het recht van de snelste is veelal geschreven vanuit verkeer in bebouwd gebied. Dit is wat eenzijdig, maar het is ook zo dat steden veelal richtinggevend zijn in wat later op het platte land overgenomen wordt. Het heeft nu als resultaat dat de fiets in het regeerakkoord staat.
Mijn reiservaring hier wordt vaak gedomineerd door de voortdurende aandacht voor verkeersgeweld.
Niels, sterveling, van der Wal