13-Jan-2022, 12:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jan-2022, 12:05 PM door 365cycle.)
(13-Jan-2022, 01:39 AM)berth9999 schreef:Dat ding heeft echt een prachtig frame! Ziet er heel wat robuuster uit dan mijn rijdende wichelroede.
(13-Jan-2022, 06:12 AM)PlantageBohémien schreef: Het moet ook nog rendabel zijn, die bezorger moet betaald worden, moet voldoende mee kunnen nemen, dit soort ontwikkelingen zijn ook interessant voor servicebedrijven, loodgieters, pakketleggers, noem maar op, ook voor hen is er het probleem dat men voldoende gereedschap en installatiemateriaal mee moet kunnen nemen, als die mogelijkheid er zijn zou, kon men veel van die oude bestelauto's, vaak diesels, uit het verkeer nemen.Het is allang rendabel; als CoolBlue er niet aan kon verdienen zou je ze niet zien rondfietsen. Grof gezegd moeten er alleen nog een paar doden vallen.
In veel steden heb je een straat met daarlangs een rij geparkeerde auto's, daar weer achter een fietspad, een stoep, en dan woningen (met/zonder voortuin). Tot voor kort woonde ik aan zo'n straat, in een 30-zone. Ik zag daar minstens 3x per week een bezorgbus met ~30 km/h voorbij komen, en dan niet over de weg, maar met één wiel op het fietspad en één op de stoep.
Heb m'n kind daarom tot vervelens toe verteld dat hij bij het verlaten van onze voortuin éérst uit moest kijken (op de stoep? ja, op de stoep), en dan pas doorrennen, maar het is ook daar een kwestie van tijd voor het weer een keer mis gaat.
Dan zijn er nog alle werkbussen etc. die pontificaal op de stoep geparkeerd worden (er zijn gewoon parkeerplaatsen hoor, alleen dan moet je inderdaad een stukje lopen) - het aantal keren dat ik een rolstoeler zichzelf noodgedwongen het fietspad op heb zien wurmen om daar voorbij te komen zonder dat ze goed konden kijken of er een fietser aan kwam is niet op twee handen te tellen.
Als handhavers eindelijk hun werk ook eens op dat gebied gaan doen, ipv onterecht begrip tonen voor die werkende automobilist, worden die fietsen in de stad vanzelf gemeengoed. Een "lichtere" ontheffing (op kenteken! niet zomaar enorme vrachtwagens op de stoep) voor bijvoorbeeld bedrijven die een keuken moeten bezorgen is dan waarschijnlijk wel noodzakelijk, maar dan wel graag één waarbij de ontheffing direct ingetrokken kan worden wanneer er gevaarlijk (= harder dan stapvoets of onvoorzichtig) gereden wordt op de stoep.