16-Jan-2022, 10:41 AM
(16-Jan-2022, 05:46 AM)Bart Verbeek schreef: Uit het artikel van Jens over de unieke selling points van de Milan:Met 'spirituele ervaringen' of mensen die menen dat te ervaren kom je terecht in een wereld van vage aannames, waarbij wetenschap op de achtergrond raakt.
Snel rijden is leuk en zelfversterkend omdat het verslavend is. Het is verslavend omdat we tijdens het proces in een trance-achtige staat raken en opgaan in onze omgeving. Dit kan leiden tot een spirituele ervaring. Maar dat geldt voor alle snelle velomobielen.
Herkent iemand deze ervaring?
Wel is het zo dat je na een lichamelijke prestatie overspoeld kunt raken door een geluksgevoel , dat is voldoende wetenschappelijk onderzocht.
Dat wil nog niet zeggen dat je dit onnodig vaak moet herhalen, men kan alles overdrijven.
Zelf probeer ik een beetje 'groen ' te leven, dat is ook een wereld waarin veel wordt beweerd, en menigeen de ander wil overtreffen in de leer, een nuchtere kijk op de wereld kan daar helpen, fietsen past prima in de wereld van 'groen' denken, wil nog niet zeggen dat ik dan fietsen moet als een topsporter, liever ga ik dan tussendoor tuinieren, gebruik je weer andere spieren, en gelukkig wordt je daar ook van.