19-Jan-2022, 10:44 PM
(19-Jan-2022, 10:07 PM)Hoekie schreef:Een autostoel is zwaar omdat die botsproeven moet overleven, die kan men vervangen door dunwandige tuinstoel buizen, het zitgedeelte kan men inkorten, het verdere deel v d stoel heeft weinig gewicht, binnenin zaten vroeger lange veren, nu een klein metalen rooster, met 6 kleine trekveren, dat weegt niks, en dan nog het voorgevormde schuim zitje en rugleuning, dat weegt ook weinig, ik ben nu bij 7 kg, had nog minder kunnen zijn als ik het systeem om de stoel naar voor of achter te verstellen van aluminium had gemaakt.(19-Jan-2022, 09:00 PM)PlantageBohémien schreef: Nog beter, een verstelbare stoel, kun je onderweg de leuning verstellen, is beter voor de rug, doe ik al jaren in de auto als ik in één ruk naar Tsjechië rij, lang in dezelfde positie zitten kan een doof gevoel geven.
Kan door de vaste zitting/kantelbare leuning met mijn Gekko FX.
Voor een velomobiel wordt dat niet gedaan vanwege het extra gewicht denk ik. De stoelen zijn ook allemaal van carbon.
De stoel naar voren/achteren schuiven zou ook handig zijn. Maar wederom extra gewicht voor de enkele keren dat je het zou gebruiken.
Til maar eens de rails van een autostoel op...
Paar jaar jaar geleden, was ik bij een fietsenmaker in Bremen, en vertelde hem dat ik een trike wilde maken, hij had ervaring daar mee, en vertelde mij 'zie eerst een goede stoel te vinden' daar heb ik naar gezocht op internet, en daar schrok ik van, en dacht, waarom moet ik me dat aandoen?