03-Feb-2022, 10:56 PM
(03-Feb-2022, 07:03 PM)pietandringa schreef: Misschien past de Snoek L straks wel? Groter dan een SL en vast sneller dan een GT. Nou vind ik de GT wel een praktische velomobiel. Je kan met brede banden rijden, behoorlijk veel bodem vrijheid, veel ruimte voor (kampeer)spullen, je kan in de zomer echt cabrio rijden, de unieke liggende zitting en toch ook echt wel snel.
Ik wil geen Snoek. Ik wil een fiets waarin ik comfortabel veel kilometers kan maken op een behoorlijk tempo en waarin ik als het kan ook nog spullen mee kan nemen. Een echte Gran Turismo dus. Die is (eind december) al besteld ook trouwens.
Daarbij las ik dat Snoek L 2 cm breder gaat worden bij de schouders. Nou heb ik nooit een Snoek gepast, maar ik verwacht ook niet in een Snoek L te passen. Niet dat ik nou zo'n hulk ben, maar ik ben ook geen formaat slungel. Ik heb in de Quest nooit met schouderopvulling aan de zijkant hoeven rijden.
(03-Feb-2022, 09:18 PM)365cycle schreef: Die BMI vind ik altijd een beetje een gaar verhaal. Mijn BMI is ook te hoog, en hoger geworden terwijl ik minder dik ben dan eerder. Rico Verhoeven heeft een BMI van 30. Vetpercentage is een betere graadmeter; er zijn genoeg mensen die een prima BMI hebben, maar weinig spiermassa en teveel vet.
BMI is ook een gaar verhaal. Leuk om te lezen dat ik hetzelfde BMI heb als Rico Verhoeven. Misschien pas ik ook wel in een SL. Maar met 10 procent snelheidsverschil ga ik het niet eens proberen met alle voordelen die de GT voor mij heeft (zie boven). Ik zat lekker in de GT. Ik kwam nergens tegenaan in de GT (In de geteste DF XL zat ik wel telkens met mijn schoenen ergens tegenaan).