20-Feb-2022, 01:42 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Feb-2022, 01:45 AM door 365cycle.)
(19-Feb-2022, 11:37 PM)Wim -de roetsende schreef: In- en uitstappen bij een Milan is echt wel simpeler dan bijvoorbeeld bij een DF.Kortgeleden heb ik iemand over de vloer gehad die kwam proefzitten in de Milan. Reden is dat hij een schouderprobleem heeft, maar wel vrienden heeft met snelle fietsen en dus wil kunnen aanhaken. De Milan - met z'n lage flank en grote instap - zou een oplossing kunnen zijn, maar was het helaas niet. Alles valt of staat met of je kracht in beide armen hebt om jezelf eruit te tillen.
Wat de Milan wél aantoont, is dat je een veel groter gat in een velomobiel kan maken dan ik vantevoren gedacht had, zonder dat het echt een slap geheel wordt. Als je nou een velomobiel zou maken die van boven zo dicht is als een Alpha 7 of DF, maar aan de zijkant veel lager open kan, is er misschien wel iets mogelijk? Al krijg je dan mogelijk ook wel stuntelgedrag
Overigens had ik eigenlijk verwacht dat fietsen als de Versatile/Orca veel populairder geworden zouden zijn. Het is een vrij ideaal vervoermiddel; wél beweging, maar zo zwaar als je zelf nodig vindt, ruim, comfortabel, droog zitten, hele kettinglijn weggewerkt, bagageruimte, overal parkeren.. ik zou het wel weten.
(19-Feb-2022, 11:29 PM)TvWijk schreef: De Mulsanne vind ik een prachtige vm met lage instap.Jeetje! Ik heb nooit geweten dat dat ding een lage instap heeft! Waarom zetten ze die niet met de klep open op de foto? Da's echt een enorm pluspunt voor die fiets...