20-Feb-2022, 03:19 PM
(20-Feb-2022, 02:47 PM)PlantageBohémien schreef: Een velomobiel met ondersteuning tot 45 km per uur gaat lastig worden in Nederland vanwege de regelgeving.
Men moet zich afvragen wat 40 km per uur aan voordeel brengt, ten opzichte van 25/ 30 km per uur, hoeveel eerder kom ik aan bij een woon /werk ritje van zeg 25 / 30 km, een mogelijkheid zou zijn een werknemer die met een 25 km voertuig komt aanrijden, korter te laten werken, en dat wettelijk te regelen, een werkgever heeft ook voordeel dat hij minder hoeft te investeren in een parkeerplaats, wanneer zijn personeel met een kleiner voertuig of fiets komt.
Als het apparaat bedoeld is ter vervanging van de auto, zoals in mijn geval, dan is het verschil tussen 25 en 45 km per uur wel relevant. De meeste afspraken waarbij tijd een rol speelt heb ik in Almere, en de dijk van Lelystad naar Almere leg ik liever af met 45 km per uur. Temeer daar de meeste van die tijdgebonden afspraken 's avonds zijn.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan