Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#41
(21-Feb-2022, 03:49 PM)PietV* schreef: Met alleen een willekeurige velomobiel en speedpedelec motor ben je er nog niet. Er zal een typekeuring voor een bromfiets op meer dan 2 wielen moeten plaats vinden om een Certificaat van Overeenstemming te verkrijgen bij de Rijksdienst Wegverkeer.
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/fab...enstemming
Aan alle eisen voor meer dan 2 wielige bromfietsen moet worden voldaan. Bijvoorbeeld schijf- of trommelremmen op alle wielen, krachtsensoren voor de 80/20 verhouding en uitschakeling van de motor bij maximaal 47,25 km/h, verlichting bromfietsen ect.

En indien het velomobiel is uitgerust met een veersysteem, moet dit systeem goed werken. Dus vering met veerdemping op alle wielen.

De aanschaf van een brommobiel is veel eenvoudiger. Maar daar mag ik niet meet over schrijven.

Voor het verkrijgen van een CvO is het gebruik van standaardonderdelen wel een voordeel. Mijn werkgever is ook bezig met (een andere) certificering, maar als de onderdelen van het product op zichzelf al gecertificeerd zijn is de certificering van het geheel een stuk eenvoudiger (en voor mijn werkgever ook goedkoper).
Dat is voor elektronica, maar ik vermoed dat dit bij het RDW ook zo werkt. Alles wat onbekend is wordt onder de loep gelegd, alles wat al bekend en goedgekeurd is kan gewoon worden afgevinkt.

Ik zit overigens te zoeken naar wetgeving, maar vind niet een maximaal ondersteuningspercentage in de Nederlandse wetboeken. Wel de begrenzing op 45 km/u en een motorvermogen van maximaal 4kw.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door ThijsR - 21-Feb-2022, 04:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuwe Quest 3.0
Dat bedoel ik. Jouw ...Tom Fekkes — 03:11 PM
L6e-BP... op het fietspad?
Een driewielfiets ...365cycle — 03:09 PM
L6e-BP... op het fietspad?
Ik vind het nogal wa...tiemen — 02:41 PM
Alles is weg ;)
Nou, dat ging anders...Pphaan34 — 01:42 PM
L6e-BP... op het fietspad?
Een driewielfiets mo...Roepers — 12:43 PM
L6e-BP... op het fietspad?
Het zou maar zo kunn...Jeroen S — 11:25 AM
Waarom zijn fietspaden rood?
Goh dat met die slec...Jeroen S — 11:23 AM
Voorvering aanpassen van een Flevobike ...
Daan, het is de moei...Jeroen S — 11:19 AM
Challenge Focus achtervork
Ja. Stuur maar een e...JarnoH — 10:57 AM
Waarom zijn fietspaden rood?
Van een ambtenaar va...Wim -de roetsende — 10:36 AM
L6e-BP... op het fietspad?
De Canta is een ge...Wim -de roetsende — 10:25 AM
Challenge Focus achtervork
Heeft iemand een Cha...gideon — 09:37 AM
Voorvering aanpassen van een Flevobike ...
Bedankt voor de tip ...liggende daan — 08:32 AM
L6e-BP... op het fietspad?
De Canta is een geha...Roepers — 08:25 AM
L6e-BP... op het fietspad?
Mag niet, ze moeten ...tiemen — 08:21 AM
Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen...
Heel mooi Willeke da...Lig-hen — 07:40 AM
Nieuwe Quest 3.0
Wetenschappelijk was...365cycle — 01:02 AM