Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#41
(21-Feb-2022, 03:49 PM)PietV* schreef: Met alleen een willekeurige velomobiel en speedpedelec motor ben je er nog niet. Er zal een typekeuring voor een bromfiets op meer dan 2 wielen moeten plaats vinden om een Certificaat van Overeenstemming te verkrijgen bij de Rijksdienst Wegverkeer.
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/fab...enstemming
Aan alle eisen voor meer dan 2 wielige bromfietsen moet worden voldaan. Bijvoorbeeld schijf- of trommelremmen op alle wielen, krachtsensoren voor de 80/20 verhouding en uitschakeling van de motor bij maximaal 47,25 km/h, verlichting bromfietsen ect.

En indien het velomobiel is uitgerust met een veersysteem, moet dit systeem goed werken. Dus vering met veerdemping op alle wielen.

De aanschaf van een brommobiel is veel eenvoudiger. Maar daar mag ik niet meet over schrijven.

Voor het verkrijgen van een CvO is het gebruik van standaardonderdelen wel een voordeel. Mijn werkgever is ook bezig met (een andere) certificering, maar als de onderdelen van het product op zichzelf al gecertificeerd zijn is de certificering van het geheel een stuk eenvoudiger (en voor mijn werkgever ook goedkoper).
Dat is voor elektronica, maar ik vermoed dat dit bij het RDW ook zo werkt. Alles wat onbekend is wordt onder de loep gelegd, alles wat al bekend en goedgekeurd is kan gewoon worden afgevinkt.

Ik zit overigens te zoeken naar wetgeving, maar vind niet een maximaal ondersteuningspercentage in de Nederlandse wetboeken. Wel de begrenzing op 45 km/u en een motorvermogen van maximaal 4kw.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door ThijsR - 21-Feb-2022, 04:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 10:17 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Als de brugpieper di...Lig-hen — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
1 Vervolgens zie...ZoefZoef — 09:21 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Het is wreed en ...Frutsel — 09:17 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Aan de bovenkant g...Hardloper — 08:27 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Het is wreed en ha...365cycle — 05:38 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Dat gaat de toekom...365cycle — 05:31 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Of Sturmey Archer ...365cycle — 05:22 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik zelf vind het...Hardloper — 01:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik zelf vind het e...Wim -de roetsende — 12:14 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik zelf vind het ech...Hardloper — 12:10 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
En wat als een brugp...Lopopodium — 11:08 AM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
quote="Wim -de ...Lig-hen — 10:45 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Dus lever die vm...twilwel — 10:11 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
1 Vervolgens zie j...Wim -de roetsende — 10:05 AM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Zetten ze de bru...Willeke_IGKT — 08:47 AM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Zetten ze de brugk...Wim -de roetsende — 08:35 AM