Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#2
(21-Feb-2022, 07:36 PM)PlantageBohémien schreef: Vraag me af hoe dat met die speed pedelecs te controleren is, ik heb hier ook een paar midden motoren liggen, 250 watt en 350 watt beide met dezelfde sensor, alleen de 350 watt uitvoering gaat tot 40 km , tussen die motortjes is uiterlijk geen verschil, alleen een ander type nummer,

daar moet je wel erg goed in thuis zijn om het verschil te zien.
Is niet te zien. Als je een 250 watt motor reviseert, zorgvuldig met de hand opnieuw wikkelt, voorziet van wat betere bedrading en nieuwe componenten, kan het goed zijn dat je een motor opbouwt die 600 of 700 watt kan leveren, maar dat is dan wel een bewuste keuze. 
Is echter vergelijkbaar met een auto: Mijn vroegere Opeltje leverde oorspronkelijk 53 kilowatt, maar op het kenteken heb ik de RDW netjes 130 kilowatt laten vermelden. Kostte me een paar euro in de maand voor de verzekeringspremie, en aan de buitenkant van dat motorblok ziet de gemiddelde agent niet dat er 1998cc cilinderinhoud is in plaats van ongeveer 1300, maar het scheelt wel een enorme hoop kopzorgen als je een aanrijding hebt en men ontdekt dat je 200 km/h reed (mits die aanrijding dus in Duitsland was, op snelweg zonder snelheidsbeperking). 
"Stiekem" teveel power hebben vind ik - net als op een opgevoerde E-bike/speed pedelec zonder kenteken rijden - echt niet prettig. De opgevoerde brommer-tijd heb ik ver achter me gelaten.

(21-Feb-2022, 07:36 PM)PlantageBohémien schreef: regels zou  aanpassen aan de nieuwe tijd, 25 km in de bebouwde kom, en 40/ 45 km er buiten, en snel straten voor fietsen

Als we fietsen gaan beperken tot 25 km/h, dan vind ik dat we dat ook met de auto moeten doen. Anders hebben motorvoertuigen een oneerlijk voordeel ten opzichte van het veiliger vervoermiddel waar ze mee concurreren. Mijn recht om even hard te fietsen als de auto's rijden verdedig ik desnoods tot het bittere eind  Wink
Antwoord }
Bedankt door: PlantageBohémien


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door 365cycle - 21-Feb-2022, 07:52 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 minimalbike, ervaringen?
De resterende minima...liggende daan — 10:12 PM
start inventarisatie M5 onderdelen
Korte update; de inv...liggende daan — 10:04 PM
Banden, banden en nog eens banden
Vorige pagina en die...TimSch — 07:12 PM
LEL 2025
Rij dit jaar in de...Wim -de roetsende — 06:59 PM
Banden, banden en nog eens banden
Zullen we het gene...Wim -de roetsende — 06:56 PM
LEL 2025
Rij dit jaar in de M...Willeke_IGKT — 06:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Zullen we het geneuz...melle z — 06:18 PM
Banden, banden en nog eens banden
Ik heb gisteren een...Arend-Jan — 05:52 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Ik zal de kap klein ...NielsKo — 11:16 AM
LEL 2025
Heb je die spieg...TimSch — 10:58 AM
LEL 2025
- andere aerodyn...Niels van der Wal — 10:23 AM
LEL 2025
In de categorie voor...TimSch — 09:42 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik nu eindelijk ...LigfietsWilsum — 07:52 AM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
dit kwam ik nog te...Wim -de roetsende — 06:11 AM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
dit kwam ik nog tege...Veloquest — 02:27 AM
zitschaal te koop
Deze zittingen zijn ...Wim -de roetsende — 09:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik kom aan 20 binn...Wim -de roetsende — 08:35 PM