Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#10
(21-Feb-2022, 09:23 PM)PlantageBohémien schreef: Natuurlijk worden fietsers, e bikers, en velomobiel rijders gediscrimineerd, we worden behandeld als kleine kinderen, lastig gevallen met totaal verouderde wetten, die een verdere ontwikkeling van verkeer in de groene richting tegen houden.
applause Couldn't agree more!

(21-Feb-2022, 09:23 PM)PlantageBohémien schreef: Dat komt omdat we in eigenkring rond draaien, en niet naar buiten komen om iets op te eisen, kijk naar de auto industrie, hoewel we in Nederland nauwelijks een auto industrie hebben , wordt er subsidie gegeven op de aanschaf van een E auto, waarom?  waarom niet op een velomobiel met een e motor.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. De belangen zijn alleen veel kleiner. Een fietsenmaker kan z'n salaris minder ontwikkelen dan een automonteur, een fietsenfabrikant casht minder dan een autofabrikant die dezelfde winstmarges draait. Pon heeft dat heel goed gezien - ze hebben inmiddels een fors portfolio grote fietsenmerken in bezit en doen de helft van de onderdelenimport. Er valt niet tegenop te concurreren.

(21-Feb-2022, 09:23 PM)PlantageBohémien schreef: Voor auto's is er een maximum snelheid, 120 km/u,  maar geen begrenzer, waarom bij een E bike wel ? het argument , de automobilist raakt zijn gevoel van vrijheid kwijt, als hij niet meer de mogelijkheid heeft 180 km / u te rijden, dan zouden bepaalde modellen moeilijk verkocht worden.
Die draai ik liever om. Als een E-bike een begrenzer moet hebben, stop 'm dan ook maar in de auto. Er is geen enkele fatsoenlijke reden te bedenken waarom een auto 300 km/h moet kunnen op de openbare weg. Als je dat op het circuit zo graag wil doen, laat 'm dan ter plekke maar unlocken met een speciale stekker ofzo.

(21-Feb-2022, 09:37 PM)Hoekie schreef: + max snelheid gemotoriseerd en ongemotoriseerd gelijk maken.
Dat is bijna niet te doen, want dan verplicht je een ongemotoriseerde fietser dus om zijn eigen snelheid te kennen. Wij die boven de maximumsnelheid kunnen rijden zijn een uitzondering, en harder dan 37 km/h in een 30-zone zal je mij sowieso niet zien rijden. Als ik dat al doe, is dat vooral om te voorkomen dat automobilisten levensgevaarlijk capriolen gaan uithalen om me in te halen.

Rijd ik daar wél harder dan voornoemde 37 km/h... dan is er altijd nog
Art. 5 WVW 1994 schreef:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Daarnaast... het wordt nu een cirkelredenering, maar als er binnen redelijke afstand van een 30-weg een 50-weg is waarmee ik dezelfde richting in kan zal ik altijd over die 50-weg rijden, want dan ben ik waarschijnlijk sneller op mijn bestemming.

Dáárover heb ik dan wel weer goed nieuws: Enige tijd terug uitte ik hier (en op andere plaatsen, o.a. bij een wethouder van de betreffende gemeente) een aantal keer mijn ongenoegen over de verkeerssituatie bij Rijnsaterwoude en Leimuiden, waar een prachtige snelle route voor motorvoertuigen aangelegd is, maar je als fietser door dorpen en over gevaarlijke kruispunten moet gaan lopen knikkerzakken. Vandaag was ik met het motorvoertuig en er stond file (goh het zal ook eens niet), dus reed ik daar binnendoor. Maar wat zag mijn oog?!

Op het stuk langs de N207 waar je nu dwars door het dorp wordt geleid wordt een naar mijn zin ietwat bochtig, maar wel breed (brom?)fietspad aangelegd! Nu nog even hopen dat het helemaal doorloopt over de brug, maar  Heart Stapje voor stapje komen we er wel Big Grin

Edit: Toch iets minder  Heart - het is blijkbaar een tijdelijke fietspad. Dan nog maar even drammen, misschien is er iemand over te halen tot een permanente oplossing.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door 365cycle - 22-Feb-2022, 01:30 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM