Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#14
Het is jullie goed recht om het te kijken door de ogen van een ligfietser. Maar het verkeer is duizenden keren groter dan het plukje ligfietsers. Dat zijn de feiten. Onze economie draait voor een zeer groot deel op motorrijtuigen, waarvan een groot deel is begrensd op maximumsnelheid ingevolge EG Richtlijnen.
Het fenomeen fiets met elektrische ondersteuning, ook begrensd, is volgens de EG Richtlijnen als motorrijtuig wettelijk uit de sfeer van motorrijtuigen gehaald en wordt beschouwd als fiets. Met alle voordelen. Ook de ligfiets met elektrische ondersteuning. Vlot naar 25 km/h in de bebouwde kommen.

Klagen mag en is een Nederlandse traditie. Cultureel erfgoed. Nederlanders klagen het minst in de maand februari. Heeft maar 28 dagen. Wink

We hebben autosnelwegen, autowegen en 80 km wegen buiten de bebouwde kommen. Elk soort met zijn eigen herkenbare breedte, belijning en bebording. Niets mis mee. Overige wegen zijn herkenbaar voorzien middels borden A1 60. Soms met snelheidsremmers. Velen buitenlanders roemen onze wegen.

Ik ben het volkomen met jullie eens dat harmonisatie van snelheid een belangrijk aspect is voor de verkeersveiligheid. Maar met de voorgaande en huidige coalities met liberale inslag verandert er weinig. Begrenzing van alle motorrijtuigen zal Europees geregeld moeten worden want Nederland heeft geen draagvlak voor dit onderwerp.
 
Steden vragen om landelijke wetgeving m.b.t. milieu en veiligheid. De doelstelling on het dodental en zwaar gewonden jaarlijks naar beneden brengen stagneert. Het antirook beleid heeft tientallen jaren geduurd voor het voor iedereen leefbaar werd. Het milieubeleid is vanaf de jaren 90 van de vorige eeuw een complete aanfluiting. Vele natuurgebieden zijn zo goed als blijvend naar de donder. Ons drinkwater uit gezuiverd grondwater loopt al jaren gevaar door nitraten die steeds verder in de bodem zakken.
Een aantal jaren terug zijn gezonde landbouwproducten van het lage BTW tarief naar 21% gegaan. Het enige goede is de accijns op benzine en diesel.
En als de vervuiler moet betalen, wat eigenlijk niet afgekocht mag worden maar zeker eerlijk is, kan dat geld naar de aanleg van veilige fietspaden. Maar daar is nog geen groot draagvlak van. De groot vervuilers verzieken de leefomgeving en komen daar mee weg. Aanpakken schaadt de economie.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door PietV* - 22-Feb-2022, 10:52 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 minimalbike, ervaringen?
De resterende minima...liggende daan — 10:12 PM
start inventarisatie M5 onderdelen
Korte update; de inv...liggende daan — 10:04 PM
Banden, banden en nog eens banden
Vorige pagina en die...TimSch — 07:12 PM
LEL 2025
Rij dit jaar in de...Wim -de roetsende — 06:59 PM
Banden, banden en nog eens banden
Zullen we het gene...Wim -de roetsende — 06:56 PM
LEL 2025
Rij dit jaar in de M...Willeke_IGKT — 06:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Zullen we het geneuz...melle z — 06:18 PM
Banden, banden en nog eens banden
Ik heb gisteren een...Arend-Jan — 05:52 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Ik zal de kap klein ...NielsKo — 11:16 AM
LEL 2025
Heb je die spieg...TimSch — 10:58 AM
LEL 2025
- andere aerodyn...Niels van der Wal — 10:23 AM
LEL 2025
In de categorie voor...TimSch — 09:42 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik nu eindelijk ...LigfietsWilsum — 07:52 AM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
dit kwam ik nog te...Wim -de roetsende — 06:11 AM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
dit kwam ik nog tege...Veloquest — 02:27 AM
zitschaal te koop
Deze zittingen zijn ...Wim -de roetsende — 09:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik kom aan 20 binn...Wim -de roetsende — 08:35 PM