(22-Feb-2022, 12:12 PM)PietV* schreef:(22-Feb-2022, 10:16 AM)Hoekie schreef:(22-Feb-2022, 12:22 AM)PietV* schreef: Verkeershandhaving werkt goed.
Ik zou het graag willen geloven (zag vanmorgen weer een blauw kentekenscooter ~60 rijden op het fietspad en menig auto ~100 rijden waar max 60 is en auto's geen richting aangeven bij verlaten rotonde en fietsers in het donker zonder licht....allemaal in 3 kwartier tijd)
Verkeershandhaving is ontstaan omdat het de reguliere politie geen prioriteit meer had voor het verkeer. In mijn werkzame tijd werd een aanmerkelijk deel van het politiebudget van Binnenlandse Zaken overgeheveld naar Justitie en van dat budget werd politie inzet ingekocht voor alleen Verkeershandhaving. Taken die de reguliere politiedienst onvoldoende oppakte.
Nu voor de VARAS feiten: Verkeersveelplegers, Afleiding, Rood licht, Alcohol en drugs, en Snelheid. Onderweg werden ook andere feiten gewoon meegenomen. Wie het kleine niet eert is het grote niet weert. Wees blij met Verkeershandhaving. Anders was de chaos nog groter.
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/facts...handhaving
Ben ik ook. Ik zou alleen graag willen dat de Politie veel meer tijd voor handhaving zou hebben. Zoals voor de genoemde excessen. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de Politie, en met name de agenten met die taak, dat zelf ook graag zouden willen.