23-Feb-2022, 12:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Feb-2022, 12:08 PM door Bacchus.)
(23-Feb-2022, 10:31 AM)365cycle schreef: Ik vraag me weleens af wanneer je zou gaan proberen bijvoorbeeld een DF4, QuattroVelo of zelfs Milan te maken met veel simpeler productietechnieken (bijvoorbeeld rotatiegieten - vandaar ook de naam "RotoVelo"). Het gewicht stijgt dan, maar voor ons vlakke landje maakt dat niet zoveel uit. Zeker niet als er ook nog een kleine E-assist in zit voor de heuveltjes.Technisch natuurlijk compleet haalbaar: Een velomobiel-carroserie is niet zo anders dan bv. een kajak, die ook op die manier geproduceerd kan worden. Als je zo, toegegeven, kort door de bocht, redeneert zou je voor de kosten van een kajak en een trike samen, met een beetje voor de montage van de "kajak" op de trike, toch een velomobiel moeten kunnen hebben.
Het "probleem" is de markt hier: er zijn genoeg velomobiel-kopers bereid de meerprijs voor composiet te betalen. Zo erg dat er volgens mij al jaren geen nieuwe glasvezel Quest meer verkocht wordt. Een velomobiel die 10 kg zwaarder en 2.000 euro goedkoper is, verkoopt momenteel gewoon niet.