23-Feb-2022, 02:47 PM
Ik rijd tegenwoordig op een N-weg waar max. 60km/u gereden mag worden.
Op deze weg reed het gemotoriseerde verkeer meestal 80km/u.
Over een afstand van 6,5 km liggen nu, schrik niet, 20 verkeersdrempel.
Verbijsterend genoeg helpt dit dus echt. Had ik nooit verwacht. Om de 300m ligt dus weer een drempel en tussendoor versnellen heeft dus niet of nauwelijks nut. Dit toont aan dat als een provincie het lef heeft om zo'n in mijn ogen belachelijk aantal drempels aan te leggen dat het effect heeft. Het kan dus wel.
Voor mij als fietser levert het lichtelijk ongemak op, maar dat accepteer ik volledig.
Langs de rijbaan (3m, grijs asfalt) voor gemotoriseerd verkeer liggen hele brede fietsstroken (2x 2m, rood asfalt).
Vreemd genoeg rijdt 98% van de motorvoertuigen voor een groot deel op de fietsstrook.
Sommigen zelfs met 4 wielen, dat is echt krap hoor
Ik heb dit gemeld, maar de politie gaat niet handhaven. Reden: nergens staat in de wet na hoeveel meter je deze fietsstrook weer moet verlaten. Dit moet dus wel, maar niemand doet het.
Gemotoriseerd verkeer mag hier namelijk wel op rijden, maar ze mogen geen verkeersdeelnemers op de fietsstrook hinderen. Het zijn dus echte fietsstroken met om de zoveel honderd meter een witte fiets erop geschilderd. Het zijn dus géén fietssuggestiestroken.
Als ik daar met de auto rijd, rijd ik dus wel keurig op het grijze asfalt. Heel veel tegenliggers gaan dan knipperen, terwijl ik keurig op tijd opzij ga. Mensen zijn er dus echt van overtuigd dat ze voor een deel op dat rode asfalt/de fietsstrook moeten rijden. Waarom ga je anders knipperen?
Op deze weg reed het gemotoriseerde verkeer meestal 80km/u.
Over een afstand van 6,5 km liggen nu, schrik niet, 20 verkeersdrempel.
Verbijsterend genoeg helpt dit dus echt. Had ik nooit verwacht. Om de 300m ligt dus weer een drempel en tussendoor versnellen heeft dus niet of nauwelijks nut. Dit toont aan dat als een provincie het lef heeft om zo'n in mijn ogen belachelijk aantal drempels aan te leggen dat het effect heeft. Het kan dus wel.
Voor mij als fietser levert het lichtelijk ongemak op, maar dat accepteer ik volledig.
Langs de rijbaan (3m, grijs asfalt) voor gemotoriseerd verkeer liggen hele brede fietsstroken (2x 2m, rood asfalt).
Vreemd genoeg rijdt 98% van de motorvoertuigen voor een groot deel op de fietsstrook.
Sommigen zelfs met 4 wielen, dat is echt krap hoor
Ik heb dit gemeld, maar de politie gaat niet handhaven. Reden: nergens staat in de wet na hoeveel meter je deze fietsstrook weer moet verlaten. Dit moet dus wel, maar niemand doet het.
Gemotoriseerd verkeer mag hier namelijk wel op rijden, maar ze mogen geen verkeersdeelnemers op de fietsstrook hinderen. Het zijn dus echte fietsstroken met om de zoveel honderd meter een witte fiets erop geschilderd. Het zijn dus géén fietssuggestiestroken.
Als ik daar met de auto rijd, rijd ik dus wel keurig op het grijze asfalt. Heel veel tegenliggers gaan dan knipperen, terwijl ik keurig op tijd opzij ga. Mensen zijn er dus echt van overtuigd dat ze voor een deel op dat rode asfalt/de fietsstrook moeten rijden. Waarom ga je anders knipperen?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler