Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#55
(23-Feb-2022, 12:10 PM)pietandringa schreef: De velomobielen in het youtube filmpje worden in de meeste gevallen ondersteund tot 25 km/h. Daarvoor krijg je een zware fiets, waarmee je zonder ondersteuning niet kan fietsen en met ondersteuning weinig fietsgevoel hebt...

De assist zorgt niet per se voor een zware fiets. Het zijn de materialen die een fiets zwaar maken.
Denk: een fiets die gemaakt is om zonder assist te rijden en een fiets die gemaakt is dat je een assist hebt en dus zwaarder mag zijn.

Zo ben ik, samen met 2 andere velonauten, vanuit ZW NL naar de OBT Utrecht gereden. 
Met assist UIT.
2 kg 10Ah accu (kan nog lichter)
VOL bij aankomst.
In een fiets die gemaakt is om zonder assist te rijden.

(23-Feb-2022, 12:23 PM)365cycle schreef: Daar zit dus nog ruimte. Het is prima mogelijk om een elektrisch velomobiel zo te bouwen dat die zonder ondersteuning wél te fietsen is. Sterker nog: Ik denk dat als je een Milan SL van ondersteuning voorziet die bij een normale gebruiker eigenlijk alleen wat doet om te accelereren en om een heuvel te overwinnen.

Ik denk niet dat die er is. Ik weet dat die er is. Uit ervaring. Inclusief ervaring na meermaals in en uit bouw.
Inderdaad. Assist bij het eerste deel van de acceleratie (van uit stilstand) en heuvels zover je die hebt in NL.

(23-Feb-2022, 12:23 PM)365cycle schreef: Dat probleem is door mijn "e-Milan SL" dus ook direct opgelost. Als je een motor maar heel beperkt inzet, heb je geen grote accu nodig en gaat die kleine accu ook nog lang mee.

Bingo. Ik heb al eens 200km met 10Ah accu gereden en dan was er nog over.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door Hoekie - 23-Feb-2022, 03:14 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik heb na lang twijf...Martin van Mourik — 08:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Thuisgekomen waarvan...Martin van Mourik — 07:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Er maar geen vervolg...Fietsbennie — 06:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM
XL Hotspot in 3d-print
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jaren ...twilwel — 03:37 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM