24-Feb-2022, 06:41 PM
(24-Feb-2022, 06:08 PM)365cycle schreef:(24-Feb-2022, 06:01 PM)PietV* schreef: Inderdaad behoorlijk hinderlijk, maar wel de normale verkeershinder. De dimlichten van de auto zijn alsnog verblindend in de spiegels van een lage vm. De schaduw die door de vm ontstaan zal belicht moeten door het koplicht van de vm. Dat is een keuze. Het is niet anders.Dat is nog wel een dingetje. De dimlichten van een forse SUV waren ook hinderlijk in de spiegels van een Smart (kleine auto, maar met een normale hoogte). Hoog tijd dat we aan die lamphoogte voor iets wat als normale auto geldt een maximum aan gaan knopen.
Hoog tijd dat we de SUV's in het geheel uit het verkeer gaan weren.
(Dit zal wel niet gebeuren omdat de heren en een paar dames die de regels maken er ook graag in rijden.)
Het is belachelijk dat een auto waar een persoon in rijd en waar ten hoogste 4 personen in passen en bijna geen bagage even groot is als een busje waar 9 personen in passen of 3 personen en een hoop bagage.
Er is als wandelaar en de meeste fietsers niet over heen te kijken en ook in de Quest maken ze het overzicht over de straat niet makkelijker.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)