25-Feb-2022, 03:45 AM
(24-Feb-2022, 06:41 PM)Willeke_IGKT schreef:SUV rijders zijn wel het duidelijkste voorbeeld van hoe een kleine elite denkt over klimaat verandering, en inderdaad, binnenruimte is er niet, de ruimte bestaat voornamelijk uit wielkasten, ik moest een keer met mijn Renault Espace glasplaten ophalen bij een bedrijf, alles geen probleem, tegelijkertijd was er ook een man met een Mercedes SUV, die probeerde een paar ruiten in zijn bakbeest te krijgen, dat lukte niet, en hij had geen handschoenen aan, zijn handen waren vol met bloed, hij wilde 60 € bezorgkosten uitsparen, een domme man in een domme auto.(24-Feb-2022, 06:08 PM)365cycle schreef:(24-Feb-2022, 06:01 PM)PietV* schreef: Inderdaad behoorlijk hinderlijk, maar wel de normale verkeershinder. De dimlichten van de auto zijn alsnog verblindend in de spiegels van een lage vm. De schaduw die door de vm ontstaan zal belicht moeten door het koplicht van de vm. Dat is een keuze. Het is niet anders.Dat is nog wel een dingetje. De dimlichten van een forse SUV waren ook hinderlijk in de spiegels van een Smart (kleine auto, maar met een normale hoogte). Hoog tijd dat we aan die lamphoogte voor iets wat als normale auto geldt een maximum aan gaan knopen.
Hoog tijd dat we de SUV's in het geheel uit het verkeer gaan weren.
(Dit zal wel niet gebeuren omdat de heren en een paar dames die de regels maken er ook graag in rijden.)
Het is belachelijk dat een auto waar een persoon in rijd en waar ten hoogste 4 personen in passen en bijna geen bagage even groot is als een busje waar 9 personen in passen of 3 personen en een hoop bagage.
Er is als wandelaar en de meeste fietsers niet over heen te kijken en ook in de Quest maken ze het overzicht over de straat niet makkelijker.