25-Feb-2022, 09:01 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Feb-2022, 09:01 AM door Roepers.)
Mijn indruk is dat dimlichten van veel auto's feller zijn geworden, niet alleen van SUV's. En ik heb ook de indruk dat veel tegenliggers zoals automobilisten daar last van hebben. En dat past in de trend van groter, sneller, sterker.
Klopt het dat een fietsstrook met een onderbroken streep de facto dezelfde betekenis heeft als een stopverbod?
Als je de fietsstrook (met onderbroken streep) vervangt door dit bord:
Nederlands verkeersbord E2
verandert er niets.
Klopt dat?
Groet,
Marco
(24-Feb-2022, 12:01 PM)PietV* schreef: In het kort. Hoop ik. Verplichte fietspaden en fiets/bromfietspaden zijn aangeduid door de gebodsborden G11 en G12a. Anders de rijbaan, waar fietsstroken deel van uit kunnen maken.
Een fietsstrook is onderdeel van de rijbaan en geen verplicht fietspad.
Als de verkeerssituatie een bestuurder noodzaakt te stoppen op een fietsstrook dan is dat geen keus maar dwang. Dat valt nooit onder laten stilstaan. Laten stilstaan is een vrije keuze van de bestuurder.
Klopt het dat een fietsstrook met een onderbroken streep de facto dezelfde betekenis heeft als een stopverbod?
Als je de fietsstrook (met onderbroken streep) vervangt door dit bord:
Nederlands verkeersbord E2
verandert er niets.
Klopt dat?
Groet,
Marco