25-Feb-2022, 12:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Feb-2022, 12:37 PM door berth9999.)
(25-Feb-2022, 11:59 AM)365cycle schreef: Allert & Theo zouden Allert & Theo niet zijn als ze daar geen onderzoek naar gedaan hadden
Kort samengevat: Uitstoot bij productie van een velomobiel is iets minder dan, maar grof gezegd vergelijkbaar met de uitstoot bij productie van een benzine-auto.
Maar dan per kilo voertuiggewicht.
Met een kort door de bocht gedane berekening kom ik op 2 %.
Ik stel dat een auto 1500 kilo weegt en een velomobiel 25.
bc 1.06
Copyright 1991-1994, 1997, 1998, 2000 Free Software Foundation, Inc.
This is free software with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
For details type `warranty'.
1500 / 25
60
Google:
1 / 60 =
1.66666667 percent
(25-Feb-2022, 12:02 PM)Bacchus schreef: Vergeet ook niet dat de berijder van een velomobiel (of enig mens-aangedreven voertuig) ook meer stikstof en vooral koolstofdioxide uitstoot dan hij zou doen als hij stil zou zitten. In verhouding tot een verbrandingsmotor is het natuurlijk alsnog heel weinig.
Daarbij kan je je ook weer afvragen of je op de lange termijn niet juist minder stikstof produceert vanwege minder geconsumeerde zorg. ;-)