23-Mar-2022, 10:16 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Mar-2022, 10:34 AM door 365cycle.)
(23-Mar-2022, 09:31 AM)Roepers schreef: Moet gek gaan, denk ik, als je gitaar hier niet in past.Klopt. M'n zoon zou hier (in tegenstelling tot de QV+) ook nog prima in passen. Ik zou er graag een 4.2 bij hebben, en als ie ook zonder passagier goed rijdt en relatief snel is misschien zelfs als enige fiets.
Probleem is echter dat ze momenteel niet gebouwd worden. Er stond er enige tijd terug één te koop, een glasvezel versie met wat werk, voor bijna €10K. Anderen hebben 'm al sinds 2017 in bestelling.
PS: "Relatief snel" moet ik even toelichten. In volgorde van goede naar slechte stroomlijn loopt de serie Milans als volgt:
1. Milan 4.2
2. Milan GT
3. Milan SL
4. Milan RS
Precies omgekeerd evenredig met het kleinste frontaal oppervlak. De Milan 4.2 is dus niet zoveel trager dan de Milan GT, dan je op basis van het frontaal oppervlak zou verwachten, omdat de Cw lager is. Het zou me dus niet verbazen als een 4.2 van carbon (met een gewicht van ~30 kg) in de praktijk geen slechte allrounder is. Vraag me wel af of het achterwiel nog enige vorm van grip heeft als je alleen rijdt.