04-Apr-2022, 10:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Apr-2022, 06:13 AM door Wim -de roetsende.)
Ik heb bijna 20 verschillende tweewielers gehad en op meer dan 30 verschillende modellen gefietst.
Hier mijn overzicht: https://roeifietsen.blogspot.com/p/mijn-...en-nu.html
Staat er iets tussen waar je een vraag over hebt, dan hoor ik het wel.
De ene fiets is iets 'zenuwachtiger' qua besturing dan de andere.
De Taifun en de Fujin zijn hele fijne 'rechtuit-fietsen'. Super stabiel, ook op hoge snelheid.
Ik vond de M5 559 ook heel stabiel, maar die was net aan de hoge kant voor mij.
De Challenge Seiran was nog iets hoger. Wel stabiel. De mijne had een Duits/Aero-stuur.
Ik heb ook heel lang geleden op een Hurry gereden, die vond ik toen echt flink zenuwachtig. Ik was toen echter nog een beginnende ligfietser.
Eén van de meest stabiele open liggers is de Thys 209 Rowingbike.
Ik las iets over een trapreactie in het stuur. Ik heb het idee dat er dan met flink wat kracht gefietst wordt. Ik herken dit namelijk helemaal niet. Heb ik alleen iets van gemerkt bij voorwielaangedreven fietsen.
Belangrijkste is om ontspannen te fietsen. Ver voor je uit kijken en rustig rondtrappen.
Je valt niet zomaar om met een fiets, als het eenmaal rolt dan blijft het rollen.
Fietsen moet je buiten doen, niet in een garage. Dat werkt niet, dan valt iedereen om.
Gewoon een grote parkeerplaats zonder auto's of een brede rustige weg zoeken en lekker gaan fietsen.
Zet één voet bovenaan op een trapper. Trap één keer hard, dan rol je al. Andere voet ook op de trapper en nu rustig rondtrappen. Dan fiets je op een ligfiets
Hier mijn overzicht: https://roeifietsen.blogspot.com/p/mijn-...en-nu.html
Staat er iets tussen waar je een vraag over hebt, dan hoor ik het wel.
De ene fiets is iets 'zenuwachtiger' qua besturing dan de andere.
De Taifun en de Fujin zijn hele fijne 'rechtuit-fietsen'. Super stabiel, ook op hoge snelheid.
Ik vond de M5 559 ook heel stabiel, maar die was net aan de hoge kant voor mij.
De Challenge Seiran was nog iets hoger. Wel stabiel. De mijne had een Duits/Aero-stuur.
Ik heb ook heel lang geleden op een Hurry gereden, die vond ik toen echt flink zenuwachtig. Ik was toen echter nog een beginnende ligfietser.
Eén van de meest stabiele open liggers is de Thys 209 Rowingbike.
Ik las iets over een trapreactie in het stuur. Ik heb het idee dat er dan met flink wat kracht gefietst wordt. Ik herken dit namelijk helemaal niet. Heb ik alleen iets van gemerkt bij voorwielaangedreven fietsen.
Belangrijkste is om ontspannen te fietsen. Ver voor je uit kijken en rustig rondtrappen.
Je valt niet zomaar om met een fiets, als het eenmaal rolt dan blijft het rollen.
Citaat:.....en ik ben er in de garage al een aantal keren mee omgevallen. Daarna heb ik de fiets gelaten en me bedacht dat ik beter een passende fiets kon kopen dan deze aanpassen.
Fietsen moet je buiten doen, niet in een garage. Dat werkt niet, dan valt iedereen om.
Gewoon een grote parkeerplaats zonder auto's of een brede rustige weg zoeken en lekker gaan fietsen.
Zet één voet bovenaan op een trapper. Trap één keer hard, dan rol je al. Andere voet ook op de trapper en nu rustig rondtrappen. Dan fiets je op een ligfiets
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler