05-Apr-2022, 03:54 PM
Als ik een recreatief rondje ga fietsen in de zomer, dan fiets ik met SPD pedalen en bijbehorende schoenen. Er zijn een paar situaties waarin dit niet volstaat.
Als het koud is, dan heb ik erg snel last van koude voeten. Er zijn een aantal complicerende factoren:
Als het koud is, dan heb ik erg snel last van koude voeten. Er zijn een aantal complicerende factoren:
- fietsschoenen zijn gericht op de sportieve fietser. Die fietst zich warm. Maar als je gebonden bent aan elektrische ondersteuning, dan tochten die schoenen gruwelijk door. Dat ik 31 kilo ben afgevallen heeft mij ook veel kouwelijker gemaakt.
- Als ik ga vogelen, dan gebruik ik (thermische) laarzen of hoge wandelschoenen. Dan wil ik geen tijd kwijt zijn met een schoenenwissel.
- Als ik naar kantoor ga, dan heb ik nette schoenen aan. Dan wil ik geen tijd kwijt zijn aan een schoenenwissel.
- warme en waterdichte SPD schoenen voor recreatieve rondjes
- heel straps om te voorkomen dat mijn voeten van de pedalen glijden als ik een ander type schoenen gebruik
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan