06-Apr-2022, 11:10 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Apr-2022, 11:11 AM door emgaron.)
(06-Apr-2022, 11:00 AM)berth9999 schreef: Of verwacht ik teveel van mezelf als ik denk dat ik, zonder noemenswaardige eerdere 2wiel ligfiets ervaring, in 1 dag al redelijk moet kunnen fietsen op zo'n fiets?
Ja. Ik ben zelf met een M5 28/26 begonnen, en heb het toen zelfs aangedurfd om mijn racefiets aan de hand mee terug naar huis te voeren toen ik de M5 ophaalde, maar voordat ik echt het gevoel had dat ik de ligger goed en stabiel kon rijden was ik toch enkele honderden kilometer verder. Vooral het nauwe bochtenwerk (b.v. draaien op een rijbaan, hekjes, e.d.) bleef heel lang een issue voor mij. Dat was toen ook mede een reden om over te stappen op de Optima Lynx met een 20"-voorwiel - ik wilde de voeten wat dichter bij de grond hebben (iemand zei al dat de 28/26 heeel hoog is - dat kan ik dus beamen... ).
Lang heb ik dat echter niet volgehouden - twee jaar later heb ik al een Optima Condor als toerfiets gekocht (ook heel hoog) en nog een jaar later heb ik de Lynx verbouwd naar een Orca (26" voor) - ik vind dat uiteindelijk toch fijner rijden.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75