07-Apr-2022, 08:11 AM
Ik rij ook op een M5 shock proof 559, sinds vorig jaar april en ˜4000km. Ik vind de fiets niet heel instabiel boven een bepaalde minimale snelheid van zeg 10km/uur. Stapvoets rijden gaat inderdaad vrij lastig, lastiger dan de twee Nazca's die ik hiervoor had. Dus bij wegrijden: de trapper goed omhoog zetten en direct flink kracht zetten.
Verder heeft de M5 een voor een ligfiets korte stuurpen. Ik vind dat heel prettig sturen, want dat gaat een stuk directer dan bij de langere helmstokken die je bij andere ligfietsen ziet. Hij reageert dan ook vrij snel op bewegingen die je met je stuur maakt. Het is dan ook zaak om het stuur niet krampachtig vast te pakken maar alleen lichtjes bij te sturen als dat nodig is: de fiets corrigeert zichzelf.
Verder is het vooral gewoon wennen denk ik, vooral het maken van bochten :-) En wat ook kan helpen is om in het begin het stoeltje zoveel mogelijk rechtop te zetten, op de shock proof zit je ook dan nog vrij plat, en meer rechtop kan helpen voor je evenwichtsgevoel.
Verder heeft de M5 een voor een ligfiets korte stuurpen. Ik vind dat heel prettig sturen, want dat gaat een stuk directer dan bij de langere helmstokken die je bij andere ligfietsen ziet. Hij reageert dan ook vrij snel op bewegingen die je met je stuur maakt. Het is dan ook zaak om het stuur niet krampachtig vast te pakken maar alleen lichtjes bij te sturen als dat nodig is: de fiets corrigeert zichzelf.
Verder is het vooral gewoon wennen denk ik, vooral het maken van bochten :-) En wat ook kan helpen is om in het begin het stoeltje zoveel mogelijk rechtop te zetten, op de shock proof zit je ook dan nog vrij plat, en meer rechtop kan helpen voor je evenwichtsgevoel.