12-Apr-2022, 05:10 PM
Om terug te gaan naar de start van dit draadje, ik denk dat de Flevo's weliswaar een leercurve hebben maar niet erger dan gewoon leren fietsen als je dat nog nooit gedaan hebt.
Ik vermoed dat iemand die niet kan fietsen en als eerste fiets een knik/kantel Flevo rijdt, deze persoon niet langer nodig heeft om te leren fietsen dan op een rechtopzitter. Er zijn geen 'slechte gewoontes' om af te leren.
Wat de mensen die het over een design fout hebben over het hoofd zien is het grote comfort als je de knik/kantel besturing onder de knie hebt. Erg ontspannen rijden en je armen hoeven niets te doen, ten hoogste remmen en de voorkant opvangen bij stoppen.
Waar de Flevo fietsen onder lijden, net als de Daf, is een imago probleem.
Als de moderator van Het ligfietsers forum in Nederland meteen reageert met "dat is een moeilijke fiets, zal je wel niet gaan lukken" zodra iemand vermeld een Flevo te willen gaan rijden is dat een erg negatieve houding.
En je rijdt een Flevo knik/kantel fiets op zelfvertrouwen. Dus zo'n opmerking kan grote gevolgen hebben.
Dus niet een ontwerp fout, maar een foute 'automatische reactie'.
Graag in het vervolg een positive instelling. 'Mooie fiets, ik denk dat je er gelukkig op gaat worden' is een veel betere automatische reactie.
En ja, ik ben ervarings deskundige, en ik heb geen erg groot evenwicht gevoel maar toen de Flevo (eindelijk goed) op mijn maat stond kon ik er binnen een uur of twee goed genoeg op rijden om hem naar het werk te gebruiken. Dat is sneller dan ik mijn volwassen maat vouwfiets als 7 jarige onder controlle had.
Nooit zeker genoeg gereden op dat fietsje om mijn hand met zelfvertrouwen uit te steken maar op de Flevo reed ik al binnen een paar weken met beide handen los.
Ik vermoed dat iemand die niet kan fietsen en als eerste fiets een knik/kantel Flevo rijdt, deze persoon niet langer nodig heeft om te leren fietsen dan op een rechtopzitter. Er zijn geen 'slechte gewoontes' om af te leren.
Wat de mensen die het over een design fout hebben over het hoofd zien is het grote comfort als je de knik/kantel besturing onder de knie hebt. Erg ontspannen rijden en je armen hoeven niets te doen, ten hoogste remmen en de voorkant opvangen bij stoppen.
Waar de Flevo fietsen onder lijden, net als de Daf, is een imago probleem.
Als de moderator van Het ligfietsers forum in Nederland meteen reageert met "dat is een moeilijke fiets, zal je wel niet gaan lukken" zodra iemand vermeld een Flevo te willen gaan rijden is dat een erg negatieve houding.
En je rijdt een Flevo knik/kantel fiets op zelfvertrouwen. Dus zo'n opmerking kan grote gevolgen hebben.
Dus niet een ontwerp fout, maar een foute 'automatische reactie'.
Graag in het vervolg een positive instelling. 'Mooie fiets, ik denk dat je er gelukkig op gaat worden' is een veel betere automatische reactie.
En ja, ik ben ervarings deskundige, en ik heb geen erg groot evenwicht gevoel maar toen de Flevo (eindelijk goed) op mijn maat stond kon ik er binnen een uur of twee goed genoeg op rijden om hem naar het werk te gebruiken. Dat is sneller dan ik mijn volwassen maat vouwfiets als 7 jarige onder controlle had.
Nooit zeker genoeg gereden op dat fietsje om mijn hand met zelfvertrouwen uit te steken maar op de Flevo reed ik al binnen een paar weken met beide handen los.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)