(23-May-2022, 09:30 AM)Hoekie schreef: Op het Duitse forum lees ik dat de beperktere draaicirkel een gevolg is van tank besturing. Niet van de beschikbare ruimte in de wielkasten.Een tank met tankbesturing kan toch nagenoeg op z'n plek keren. Dan kan een VM met tankbesturing op het smalste fietspad keren.
Voor een kleinere draaicirkel zou tiller besturing de betere optie zijn.
(23-May-2022, 08:14 PM)Hoekie schreef:Heb nog nooit in en tank gezeten, dus zo stellig was ik niet. Wel op een Caterpillar bulldozer en graafmachines. Die stuur je met een stick. De F16 ook met een stick. Dus zo vreemd is het niet. Waarschijnlijk hebben ze mij de landmacht de zaak simpel gehouden. Kan iedereen er mee rijden.(23-May-2022, 07:54 PM)PietV* schreef: Wat verstaan jullie onder tankbesturing. Rupsvoertuigen worden bestuurd met één stick.Waarom stel je niet alleen de vraag? Waarom ook stellig een antwoord? Ik mis alleen nog uitroeptekens.
Uit eigen ervaring: 2 stuurstokken. Tanks hebben verschillende manieren van besturing, waarbij de overgrote deel met stuurstokken worden bestuurd. En daarmee typerend voor tanks werden.
(23-May-2022, 09:24 PM)ThijsR schreef: Ik heb nog nooit een rups zien sturenIk ook niet. Maar rupsvoertuigen wel. Hier nog een filmpje van "velomobielen" op rupsbanden. Kunnen voor en achteruit. En op de plek keren.
https://www.youtube.com/watch?v=wwDTzPxKEdg