26-May-2022, 02:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-May-2022, 02:12 PM door Jeroen S.)
Bij de Oosterburen gebruiken ze voor een besturing met twee sticks de term Panzerlenkung. Hoewel de techniek aan die twee knuppels natuurlijk heel anders is als in een Panzer. Bij al die Velomobielen loopt er een stangetje naar de veerpoten, waardoor ze verdraaid worden. De verbindingsstang, waarmee ook de sporing wordt ingesteld, zorgt er voor dat beide wielen verdraaien als er 1 hendel bewogen wordt.
Het zou mij verbazen als Daniel Fenn een velomobiel bouwt waarbij de remhendels op de besturing de wielkast veel eerder raken dan de bandjes binnen in die wielkast. Bij een centrale besturing heb je die automatische begrenzing niet, maar als je het goed uitkient scheelt dat nauwelijks in de draaicirkel.
Dat is mij zelfs gelukt bij mijn 1e eigenbouw en tankbesturing, omdat goed uit te meten.
Het zou mij verbazen als Daniel Fenn een velomobiel bouwt waarbij de remhendels op de besturing de wielkast veel eerder raken dan de bandjes binnen in die wielkast. Bij een centrale besturing heb je die automatische begrenzing niet, maar als je het goed uitkient scheelt dat nauwelijks in de draaicirkel.
Dat is mij zelfs gelukt bij mijn 1e eigenbouw en tankbesturing, omdat goed uit te meten.