14-Oct-2017, 08:41 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2017, 08:53 PM door tegenligger.)
Ik was vandaag bij Elan ligfietsen en sprak daar kort met Hans van Vugt, de eigenaar.
Ik was benieuwd hoe het met Challenge als merk gaat en natuurlijk ook Elan. Hij zei dat hij het erg druk had en de verkoop van ligfietsen nog steeds goed loopt. Vooral de Chamsin loopt goed. Dit is een high racer model, dat echt op snelheid kan worden geconfigureerd, maar een tour model is mogelijk. Een erg mooie fiets, dus dat is wel begrijpelijk.
Omdat mijn fietsen vooral Challenge modellen zijn, was ik benieuwd of hij nog steeds onderdelen blijft leveren. De voorraad moet nog voor zeker 10 jaar mee, zei hij, maar hij zei dat eigenlijk de meeste onderdelen toch vervangbaar zijn en niet specifiek Challenge. En ja, dat is ook wel zo natuurlijk. Nieuwe producten (fietsen) moeten we vooral zien in verbeteringen van bestaande modellen.
De overname van Challenge was eigenlijk een noodzaak, vertelde hij, want dat was het merk dat hij voornamelijk verkocht. Nu richt hij zich ook op allerlei mobiliteitsoplossingen, niet alleen ligfietsen. Wat dat betreft zit Elan wel in een mooi gebouw met allerlei fietsgeestverwanten.
Verder wordt druk gewerkt aan een nieuwe Challenge website, met webshop. Dat is wel nodig. Sommige specificaties komen nog uit 2012.
Hopelijk blijft het nog lang bestaan en kunnen we van Challenge fietsen blijven genieten.
(Mijn fijnste fiets is trouwens de Nazca Fuego.)
Ik was benieuwd hoe het met Challenge als merk gaat en natuurlijk ook Elan. Hij zei dat hij het erg druk had en de verkoop van ligfietsen nog steeds goed loopt. Vooral de Chamsin loopt goed. Dit is een high racer model, dat echt op snelheid kan worden geconfigureerd, maar een tour model is mogelijk. Een erg mooie fiets, dus dat is wel begrijpelijk.
Omdat mijn fietsen vooral Challenge modellen zijn, was ik benieuwd of hij nog steeds onderdelen blijft leveren. De voorraad moet nog voor zeker 10 jaar mee, zei hij, maar hij zei dat eigenlijk de meeste onderdelen toch vervangbaar zijn en niet specifiek Challenge. En ja, dat is ook wel zo natuurlijk. Nieuwe producten (fietsen) moeten we vooral zien in verbeteringen van bestaande modellen.
De overname van Challenge was eigenlijk een noodzaak, vertelde hij, want dat was het merk dat hij voornamelijk verkocht. Nu richt hij zich ook op allerlei mobiliteitsoplossingen, niet alleen ligfietsen. Wat dat betreft zit Elan wel in een mooi gebouw met allerlei fietsgeestverwanten.
Verder wordt druk gewerkt aan een nieuwe Challenge website, met webshop. Dat is wel nodig. Sommige specificaties komen nog uit 2012.
Hopelijk blijft het nog lang bestaan en kunnen we van Challenge fietsen blijven genieten.
(Mijn fijnste fiets is trouwens de Nazca Fuego.)
Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20
Marcel D.