23-Jun-2022, 03:04 PM
Ik heb ooit een keer een windtunnelfilmpje gezien waar ze experimenteerden met van de enorme luchthappers op snelle auto's die gebruikt werden om de (midden)motor en achterschijfremmen van koel- en verbrandingslucht aan te voeren. de stroomlijn van de wagen werd duidelijk negatief beinvloed en wel zoveel dat ze kozen voor de gesloten carrosserie. Ik kan het niet meer terug vinden. Ik heb aan de hand daarvan indertijd een deksel gemaakt voor mijn carbon staartpunt door een foam matje van 10mm dik als vormmal uit te snijden, over te nemen op twee plaatjes triplex van 3mm. deze zijn met epoxy in de juiste vorm op elkaar gelijmd en gebruikt als mal voor het carbon. Binnenkort gaat de staartpunt op mijn Gekko driewieler en maak ik een nieuw carbon deksel. Het grootste verschil was duidelijk te voelen als je sterke tegenwind had, of een vrachtwagen tegenligger op een polderweg als tegenligger. Zonder deksel hoorde en voelde ik de staartpunt klapperen als een gek. Tegen die tijd maak ik er een fotoreeksje van:-)
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike