05-Jul-2022, 02:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jul-2022, 02:11 PM door 365cycle.)
De Milan GT is belachelijk snel als je de ruimte hebt om 'm op tempo te houden. De Milan SL en de Snoek kunnen er voorbij en dan is het wel op. Als je meer moet klimmen dan je hard kan dalen of veel moet optrekken zijn de DF, Alpha 7 en als de rijder goed kan sprinten soms zelfs de QV rapper.
Net reed ik dus even naar de stad, en het was druk. In de stad rijd ik veel makkelijker met de auto's mee in de DF dan in de Milan GT. Ik reed ik op één sectie kort na een obstakel een PR (45,4 km/h), terwijl de neuskap er niet eens op zat. Ik rijd daar wel vaker, maar heb met de Milan dus nog nooit zo hard gereden op dat stukje, en ik deed niet m'n best ofzo. Was gewoon vlot m'n boodschappen aan het halen. De vorige PR was van... 2020, met DF XL #263.
Op het stuk wat ik hierboven noemde, vals plat omlaag, heb ik wél even aangezet: 60,3 km/h. Met de Milan doe ik dat met twee vingers in m'n neus. Letterlijk, want in de Milan kan je ook gewoon het stuur los laten als de weg rechtdoor gaat, en dat kan je in m'n DF beter niet doen
Om overigens weer een beetje on topic te komen: De DF staat voor op Conti Contact Speed met latex biba's. Irritant, want ze zijn snel leeg. Leuk, want als het warm en droog is loopt het heel behoorlijk
Achter een G-One Speed TLE. Waar ik dat in 406 een verschrikkelijk band vond (op de QV, vaaaaak lek), beviel die me in 584 eerder echt prima op de DF XL, en nu volgens mij weer. Nu rijd ik 'm met biba, destijds probleemloos tubeless.
Net reed ik dus even naar de stad, en het was druk. In de stad rijd ik veel makkelijker met de auto's mee in de DF dan in de Milan GT. Ik reed ik op één sectie kort na een obstakel een PR (45,4 km/h), terwijl de neuskap er niet eens op zat. Ik rijd daar wel vaker, maar heb met de Milan dus nog nooit zo hard gereden op dat stukje, en ik deed niet m'n best ofzo. Was gewoon vlot m'n boodschappen aan het halen. De vorige PR was van... 2020, met DF XL #263.
Op het stuk wat ik hierboven noemde, vals plat omlaag, heb ik wél even aangezet: 60,3 km/h. Met de Milan doe ik dat met twee vingers in m'n neus. Letterlijk, want in de Milan kan je ook gewoon het stuur los laten als de weg rechtdoor gaat, en dat kan je in m'n DF beter niet doen
![Big Grin Big Grin](https://ligfietsers.nl/images/smilies/biggrin.png)
Om overigens weer een beetje on topic te komen: De DF staat voor op Conti Contact Speed met latex biba's. Irritant, want ze zijn snel leeg. Leuk, want als het warm en droog is loopt het heel behoorlijk
![Big Grin Big Grin](https://ligfietsers.nl/images/smilies/biggrin.png)