05-Jul-2022, 09:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Jul-2022, 10:16 AM door 365cycle.)
(05-Jul-2022, 09:08 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat dacht ik ook. Daarom was ik ook erg verbaasd dat Peter de Rond de Alpha7 trager vindt dan de Quest.Dat is dus idd erg afhankelijk van waar en hoe je rijdt. Mijn eerste DF was hier langs de snelweg ook langzamer dan de Quest van één van de Rotte Rijders. Ik trapte destijds al meer vermogen maar kon 'm gewoon niet bijhouden, ik kon 48-49 vasthouden en zag hem zo verdwijnen in de verte @ ~51 km/h. Het wegdek is daar slecht, ik reed op Conti's @ 6 bar hij op GoCycle @ 5 bar. We hadden een flinke tegenwind (schuin op de neus); de Quest ging zeilen en de DF had last van z'n open wielkasten.
Een DF "zeilt" overigens echt wel, maar dan moet je de wind vol in de flank hebben. Is iets minder "universeel" dan bij een Quest of Milan, maar als je dat dan hebt, dan worden ze ook echt vals. Zag ooit de snelheidsmeter oplopen vanaf 50 km/h in die eerste DF XL, terwijl ik niet aan het trappen was. Vond het ergens wel een beetje eng, dat ding was (nog met de oude stuurplaten) echt listig met windkracht 7. Ik moet het nog een beetje ontdekken maar m'n huidige heeft er dankzij de nieuwe stuurplaten echt minder last van.
Verder: Op basis van hoeveel ervaring met de A7 zei heer Ovaal dat? >> de Quest kent hij volgens mij ongeveer even goed als z'n vrouw