Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontwikkelingen op de velomobielmarkt [split] BertH stelt zich voor
#49
(06-Jul-2022, 06:18 AM)Wim -de roetsende schreef: Hij heeft een A7.
Ja, ik heb ook een DF… maar duidelijk meer ervaring met de Milan. Toen ik Peter z’n blog nog wat regelmatiger bekeek zag ik nooit iets over ritten met de A7. Wel meerdere 200-300 km ritten met de Milan SL Mk4 bijvoorbeeld.

(06-Jul-2022, 06:18 AM)Wim -de roetsende schreef: De verschillen tussen de MK 4, 5 en 6 zijn erg klein.
De MK7 is echt opnieuw ontworpen.
Er zijn bijna een A4-tje aan wijzigingen aangebracht.

Mijn MK7 heeft ook nog een extra versteviging naar de top van de body.
En de MK7 heeft dezelfde achterbrug en -vering als de DF.
Dat is leuke verkooppraat, maar heb je dat A4’tje ook? Over de Mk6 werd nl. hetzelfde gezegd, en de Bülk is ook "designed from scratch"... maar lijkt qua lijn toch wel verdacht veel op een Milan SL  Rolleyes 
In werkelijkheid is voor de Mk5 de achterwielophanging vrij fors veranderd, o.a. altijd een geveerde en enkelzijdige ophanging, en niet zoals bij de Mk4 optioneel (de groene Mk4 SL van 1 vd Rotte Rijders heeft een dubbelzijdige ophanging en is ongeveerd, een zogenaamde "hardtail").
De Mk5 had standaard de luchtbalg van de QV en had geen demping, maar daar is een terugroepactie op geweest. Op een enkeling na zijn ze allemaal omgebouwd met een achterveer van een DF. Die “enkeling”, daar is een demper op ingebouwd naast de balg. Luchtvering met losse demping rijdt ook echt prima, ik heb er weleens mee gereden; comfortabeler en strakker dan mijn Mk6.
De Mk6 kreeg behalve de veer van de DF ook de achterbrug van de DF. Voor de Mk7 is enkel het ophangpunt aan de bovenkant aangepast met als ik het me goed herinner een klein bagagevakje.

Die versteviging naar boven in jouw Mk7 helpt overigens zeker, maar is optioneel: zie Configurator Details Milan SL/GT bij Velomobile World en zoek op "Front Frame Reinforcement"

(06-Jul-2022, 06:18 AM)Wim -de roetsende schreef: Waar kom jouw overtuiging over de zwakte van de aandrijving van de MK7 vandaan?
Ik heb bij de constructeur en 2 leveranciers gemeld dat ik de efficientie van de aandrijving een nadeel van m’n GT vind, en heb gevraagd of het loont om over te stappen naar een Mk7. Antwoord van alledrie is dat de Mk7 niet anders is, maar dat ik wel de optionele versteviging kan bestellen en inlamineren. Enige redenen voor mij om dit niet te doen zijn dat het sleutelen in de neus moeilijker maakt (ik heb niet het neusluik dat jij hebt) en de (eveneens volgens die leveranciers) beperkte winst. De bottom bracket en crank vervangen zou volgens één van hen meer opleveren en vermoedelijk een irritant kraakje wegwerken.
Wat ik namelijk ook blijf zeggen is dat het niet alleen of misschien niet eens primair door het verschil in stijfheid komt, maar ook door de houding en door de lijn van de ketting door de fiets. Als ik me niet vergis merkte John van velo-ads dat verschil tussen A7 en Milan SL Mk7 destijds ook op in zijn versie van de video met GCN.

Voor de duidelijkheid: Ik vind m'n Milan GT nog steeds een topfiets. Een echte GT, zeer geschikt voor wat ik ermee doe, en de Milan-serie is door z'n rust en comfort meer dan welke andere fiets dan ook geschikt voor extreme afstanden. Maar een DF is heel wat meer dan een goedkoop alternatief. Men heeft er dan ook niet voor niets voor gekozen om de Bülk qua prijs op hetzelfde niveau te zetten.

(06-Jul-2022, 06:18 AM)Wim -de roetsende schreef: Toch nog even over banden. Net als iedere fiets is ook iedere band een compromis.
Ik heb een hekel aan lek rijden en rijd dus niet op de allersnelste/-dunste banden.
Uiteraard. Ik evenmin, heb zelf ook compromisbanden. Een Marathon is mijns inziens echter geen compromis, tenzij de vraag “ik wil wel lucht, maar niet lek rijden” is. Het enige dat minder snel lek gaat is een Tannus Airless. Daar heb ik dan weer nooit mee gereden maar ik vermoed dat de bus nemen net zo snel is Big Grin
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: BertH stelt zich voor - door berth9999 - 21-Feb-2022, 11:26 PM
RE: BertH stelt zich voor - door 365cycle - 22-Feb-2022, 01:50 AM
RE: BertH stelt zich voor - door Wim -de roetsende - 22-Feb-2022, 08:53 AM
RE: BertH stelt zich voor - door pietandringa - 22-Feb-2022, 09:16 AM
RE: BertH stelt zich voor - door Hoekie - 22-Feb-2022, 09:44 AM
RE: BertH stelt zich voor - door berth9999 - 22-Feb-2022, 09:58 AM
RE: BertH stelt zich voor - door pietandringa - 22-Feb-2022, 10:10 AM
RE: BertH stelt zich voor - door Hoekie - 22-Feb-2022, 11:02 AM
RE: BertH stelt zich voor - door 365cycle - 22-Feb-2022, 11:13 AM
RE: BertH stelt zich voor - door berth9999 - 22-Feb-2022, 11:23 AM
RE: BertH stelt zich voor - door pietandringa - 22-Feb-2022, 11:44 AM
RE: BertH stelt zich voor - door 365cycle - 22-Feb-2022, 12:51 PM
RE: BertH stelt zich voor - door PietV* - 22-Feb-2022, 03:29 PM
RE: BertH stelt zich voor - door Hoekie - 22-Feb-2022, 03:51 PM
RE: BertH stelt zich voor - door 365cycle - 22-Feb-2022, 04:18 PM
RE: BertH stelt zich voor - door Wim -de roetsende - 22-Feb-2022, 05:23 PM
RE: BertH stelt zich voor - door 365cycle - 23-Feb-2022, 10:38 AM
RE: BertH stelt zich voor - door Wim -de roetsende - 23-Feb-2022, 11:47 AM
RE: BertH stelt zich voor - door ThijsR - 22-Feb-2022, 05:41 PM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door JanBurp - 05-Jul-2022, 08:50 AM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door 365cycle - 05-Jul-2022, 10:25 AM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door JanBurp - 05-Jul-2022, 11:42 AM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door 365cycle - 05-Jul-2022, 02:06 PM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door 365cycle - 05-Jul-2022, 09:43 PM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door 365cycle - 06-Jul-2022, 08:08 AM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door berth9999 - 06-Jul-2022, 10:48 AM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door 365cycle - 06-Jul-2022, 11:14 AM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door berth9999 - 06-Jul-2022, 11:21 AM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door PietV* - 06-Jul-2022, 11:27 AM
RE: Banden, banden en nog eens banden - door 365cycle - 06-Jul-2022, 05:02 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en Sno...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Beginnelingen...  ...365cycle — 10:31 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
.. de roets echt v...365cycle — 10:29 PM