15-Jul-2022, 12:22 PM
Gaaf, en mooie oplossing om je fiets weg te brengen. Ik loop in mijn autoloze leven ook regelmatig aan tegen het probleem dat grotere spullen toch wel moeilijk te transporteren zijn. En dan denk ik iedere keer weer na over een lange aanhanger, of misschien zelfs aanpasbaar in lengte. Maar tot een knutselproject is het nog niet gekomen.
Ik rij al met kindlief in de Chariot Cougar 1 fietskar sinds ze 4 weken oud is. Nu tweeëneenhalf jaar later begin ik dat toch wel te merken dat de aluminium dissel met rubberen kogelgewricht (Thule koppeling) wat slap is. Zeker als we op vakantie gaan en de fietskar naast kindlief nog allerhande meuk bevat. Ik merk het net als jij bij optrekken en remmen, maar ook op kruissnelheid met ik een regelmatige wiebel op de trapfrequentie, door dat stomme dode punt in de pedaalrotatie...
Wat dat betreft is zo'n excentrische geplaatste kogelgewricht en een kromming in de dissel niet handig voor de stijfheid van een van zichzelf al slap materiaal. Eigenlijk zou je het aanhangpunt in het verlengde van het achterwiel willen hebben zoals bij de BOB Yak. Maar misschien heeft dat ook weer zijn eigen nadelen... Mogelijk is een stijver materiaal voor de dissel, en in mijn geval geen rubber voor het kogelgewricht al een verbetering.
(03-Jul-2022, 02:39 AM)365cycle schreef: Heel voorzichtig reed ik weg, en die achterste Milan begon me toch te wiebelen! Mijn idee was "wat buigt breekt niet", maar met flex in de (redelijk buigbare) dissel, een veer als scharnierpunt en dan ook nog ongedempte vering in de aanhanger werd het wel heel veel
Ik rij al met kindlief in de Chariot Cougar 1 fietskar sinds ze 4 weken oud is. Nu tweeëneenhalf jaar later begin ik dat toch wel te merken dat de aluminium dissel met rubberen kogelgewricht (Thule koppeling) wat slap is. Zeker als we op vakantie gaan en de fietskar naast kindlief nog allerhande meuk bevat. Ik merk het net als jij bij optrekken en remmen, maar ook op kruissnelheid met ik een regelmatige wiebel op de trapfrequentie, door dat stomme dode punt in de pedaalrotatie...
Wat dat betreft is zo'n excentrische geplaatste kogelgewricht en een kromming in de dissel niet handig voor de stijfheid van een van zichzelf al slap materiaal. Eigenlijk zou je het aanhangpunt in het verlengde van het achterwiel willen hebben zoals bij de BOB Yak. Maar misschien heeft dat ook weer zijn eigen nadelen... Mogelijk is een stijver materiaal voor de dissel, en in mijn geval geen rubber voor het kogelgewricht al een verbetering.