(20-Jul-2022, 02:59 PM)365cycle schreef:Als Frutsel gelijk heeft geldt dat voor ons beiden.(20-Jul-2022, 02:22 PM)PietV* schreef: Het is een serieus en helder onderwerp tussen 365cycle en mij. Dat verzandt nooit.Er is niks tussen ons Piet, er is alleen iets tussen m'n vriendin en ik. Verder neem ik deel aan een topic op dit forum, dat voor iedereen is.
Je maakt er inderdaad een welles/nietes spelletje van, dat heeft Frutsel helemaal goed.
De feiten:
- Er draagt iemand een nieuw document aan waar mogelijk een uitzondering in staat.
- Dat er ergens een maasje in de wet zit is is niet eens heel verrassend, want behalve de Sunriders lukte het ook een superkleine fabrikant als Leiba om een relatief lage velomobiel met 45 km/h goedkeuring op kenteken te krijgen (nl. de X-Stream). Bij mij doet hoop dan leven. Hoe het werkt? dat vraag ik me al een tijdje af.
- Je leest niet terug wat er verder geschreven is, maar gaat direct in op mijn reactie.
- Je blijft hameren op de wet zoals jij daar kennis van hebt, die mogelijk ook nog eens niet actueel/volledig is, en die je niet onderbouwt met links naar je bron.
Over de feiten:
- Ik heb niets nieuws kunnen ontdekken over een versoepeling over speedpedelecs.
- Ik ken nog geen maas in de EG Regeling 168/2013.
- Dat Sunrider en Leiba speedpedelecs op de markt brengen die voldoen aan EG 168/2013 is prima.
- Ik lees zeker terug, maar vond niets bijzonders om over te schrijven
- Mijn wettelijke kennis is beperkt, maar nepnieuws toets ik wel aan de Wet
- De bron waarnaar ik verwijs is al circa 9 jaar bekend en omstreeks 2017 inwerking getreden en geïmplementeerd in de nationale wetgeving van de EG lidstaten. Behoudens kleine uitzonderingen die elke lidstaat zich kan voorbehouden. De plaats op de weg is nationale wetgeving en kan voor elke lidstaat anders zijn.
https://www.europa-nu.nl/id/vj7q0juujlz5...13_van_het
Ik lees graag als het anders is. De RAI vereniging geeft nog geen uitsluitsel. Wie kent de feiten?
https://www.raivereniging.nl/artikel/dos...elers.html