Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bandendikte?
#11
Smalle. banden veren meer dan dikke, ook al is de druk bij
Smalle banden hoger dan bij brede banden, daarom ook zijn smalle banden vaak comfortabeler dan brede en trilt een mountainbike zonder vering met slicks die opgepomt zijn om licht te rolle ook veel harder in de polsen dan een racefiets met smalle bandjes. Verendheid kun je definieren door de kracht die nodg is om iets een millimeter in te drukken, dit heeft niks te maken met druk, dat is kracht gedeeld door oppervlakte. HOe minder kracht er nodig is om iets een millimeter in te drukken, des te verender het is. De druk in een band is min of meer constant, de lucht verspreidt zich over de hele band, echter als je een brede band een millimeter indrukt neemt de oppervlakte en daarmee de kracht veel harder toe dan bij een smaller bandje.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Bandendikte? - door Escafon - 14-Apr-2017, 01:25 PM
RE: Bandendikte? - door emgaron - 14-Apr-2017, 03:52 PM
RE: Bandendikte? - door Frank - 14-Apr-2017, 04:09 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 14-Apr-2017, 05:28 PM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 14-Apr-2017, 05:29 PM
RE: Bandendikte? - door emgaron - 14-Apr-2017, 08:30 PM
RE: Bandendikte? - door Cor de Groot - 22-Apr-2017, 07:18 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 14-Apr-2017, 05:33 PM
RE: Bandendikte? - door tegenligger - 14-Apr-2017, 07:55 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 14-Apr-2017, 09:06 PM
RE: Bandendikte? - door Roepers - 14-Apr-2017, 09:33 PM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 15-Apr-2017, 01:47 AM
RE: Bandendikte? - door PietV* - 15-Apr-2017, 07:41 AM
RE: Bandendikte? - door BeruRoniki - 19-Apr-2017, 09:24 AM
RE: Bandendikte? - door edberg02 - 19-Apr-2017, 10:20 AM
RE: Bandendikte? - door PietV* - 20-Apr-2017, 06:46 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 19-Apr-2017, 06:23 PM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 19-Apr-2017, 06:26 PM
RE: Bandendikte? - door Frank - 19-Apr-2017, 06:34 PM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 19-Apr-2017, 06:40 PM
RE: Bandendikte? - door Frank - 19-Apr-2017, 06:48 PM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 19-Apr-2017, 10:08 PM
RE: Bandendikte? - door emgaron - 19-Apr-2017, 10:29 PM
RE: Bandendikte? - door Roepers - 20-Apr-2017, 12:35 AM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 20-Apr-2017, 06:49 AM
RE: Bandendikte? - door Roepers - 20-Apr-2017, 07:56 AM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 20-Apr-2017, 10:29 AM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 20-Apr-2017, 07:02 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 05-May-2017, 12:58 PM
RE: Bandendikte? - door Roepers - 20-Apr-2017, 11:00 AM
RE: Bandendikte? - door Lopopodium - 20-Apr-2017, 01:00 PM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 05-May-2017, 08:50 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 06-May-2017, 07:14 AM
RE: Bandendikte? - door Roepers - 06-May-2017, 07:27 AM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 06-May-2017, 11:43 AM
RE: Bandendikte? - door michiel - 06-May-2017, 08:46 PM
RE: Bandendikte? - door Roepers - 15-May-2017, 10:06 AM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 06-May-2017, 10:28 PM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 15-May-2017, 09:41 AM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 15-May-2017, 07:01 PM
RE: Bandendikte? - door Hans58 - 15-May-2017, 11:34 PM
RE: Bandendikte? - door PietV* - 15-May-2017, 09:08 PM
RE: Bandendikte? - door Escafon - 01-Jun-2017, 11:28 PM
RE: Bandendikte? - door PietV* - 02-Jun-2017, 11:26 AM
RE: Bandendikte? - door pietermels1979 - 22-May-2017, 03:34 PM
RE: Bandendikte? - door PietV* - 22-May-2017, 07:15 PM
RE: Bandendikte? - door pietermels1979 - 22-May-2017, 07:55 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 22-May-2017, 08:13 PM
RE: Bandendikte? - door PietV* - 24-May-2017, 10:32 AM
RE: Bandendikte? - door pietermels1979 - 24-May-2017, 09:19 PM
RE: Bandendikte? - door PietV* - 25-May-2017, 11:40 AM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 24-May-2017, 08:18 PM
RE: Bandendikte? - door gideon - 24-May-2017, 08:46 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 24-May-2017, 08:56 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 25-May-2017, 11:50 AM
RE: Bandendikte? - door emgaron - 25-May-2017, 01:51 PM
RE: Bandendikte? - door PietV* - 25-May-2017, 09:15 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 25-May-2017, 02:19 PM
RE: Bandendikte? - door Wim -de roetsende - 02-Jun-2017, 07:09 AM
RE: Bandendikte? - door Roepers - 02-Jun-2017, 07:38 AM
RE: Bandendikte? - door Marloes - 03-Jun-2017, 08:20 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Dank voor de tips! N...Jeffrey Leeflang — 08:08 AM
Optimalisatie van een WAW.
Ben is heel tevreden...Willeke_IGKT — 07:41 AM
Optimalisatie van een WAW.
Nadelen WAW volgen...Gideonaut — 01:49 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Op mijn fiets zit ee...melle z — 01:46 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier aan de kust was...Lopopodium — 12:38 AM
Optimalisatie van een WAW.
Nadelen WAW volgen...datakneder — 12:10 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen! Onweer! V...LigfietsWilsum — 11:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen! Onweer! VER...Wim -de roetsende — 11:17 PM
Optimalisatie van een WAW.
Nadelen WAW volgens ...Wim -de roetsende — 11:15 PM
Optimalisatie van een WAW.
Wat is er mis met W...datakneder — 10:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen! Onweer! VERKO...Gideonaut — 10:41 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Een ligfiets met e...Martin van Mourik — 09:43 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Dat is makkelijk zat...Arend-Jan — 08:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich w...Status Quooh — 08:07 PM
Optimalisatie van een WAW.
Ik kijk nu naar mijn...Status Quooh — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich was...Willeke_IGKT — 08:04 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Wat ik het meest z...melle z — 07:50 PM