22-Aug-2022, 09:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Aug-2022, 09:58 PM door Bob Hagendijk.)
(22-Aug-2022, 08:35 PM)Wim -de roetsende schreef:Beter van wel, zonder bronnen wordt het helemaal een ongefundeerde discussie. Ik volg het niet in detail want ik fiets wel graag hard, maar ik ben niet op zoek naar mijn optimale dieet/wattage/cadans voor de laatste km/u winst.(22-Aug-2022, 07:51 PM)Jeroen S schreef: Als je kijkt naar de cadans die rijders halen bij het uur record, valt op dat deze tamelijk hoog is. Verder valt op dat die cadans over de loop der jaren zeer vergelijkbaar is. Met een enkele uitzondering hier of daar.
http://www.wolfgang-menn.de/hourrec.htm
De fietsen, de versnellingen dat veranderd, maar toch trappen ze binnen een paar % met dezelfde cadans.
Groeten, Jeroen
Dus zelfs als je met een bron komt en die vermeldt, dan klopt het nog niet wat je zegt.
Ik ga dus sowieso geen moeite meer doen om een bron te vinden als ik iets schrijf
-Uur records zijn wat anders dan tour etappes en die zijn weer anders dan plezier ritjes.
-De meeste mensen hier op het forum kunnen niet worden vergeleken met een topsporter. Ook is het doel anders, bij topsporters gaat het om winst, bij de meesten hier om comfort, plezier en ook snelheid, maar niet die laatste secondes. Het kan dus best zijn dat je met cadans A sneller kan zijn, maar als cadans B prettiger voelt zullen de meesten daarvoor kiezen.
Ik denk dus dat je met verschillende bronnen beide gelijk kan hebben, afhankelijk is vooral welke informatie je erin wilt zoeken. En daar kan je elkaar soms in missen.