02-Sep-2022, 09:29 AM
Gisteren een wat langere route die ik vaker rijd met de DF XL gedaan. Meteen weer een stapeltje PR's, want ik reed hier eerder altijd met de Milan. Overal waar het bergop gaat of waar er pittig opgetrokken moet worden uiteraard. De wind was verder gunstig, en de DF reageert daar veel sterker op dan de Milan; op een aantal stukken met strak asfalt was ik nu ook sneller. Op stukken met onwijs slecht asfalt niet (Conti Contact Speed; volgens mij te smal en te stug om dan hard door te rollen).
Een paar dingen die verder opvallen:
Een paar dingen die verder opvallen:
- Als je 'm vol propt met bagage lijkt het zwaartepunt van de DF lijkt echt flink hoger te liggen. Hij stuurt nog altijd even scherp in, maar gisteren tilde hij vrij heftig een wiel op in een ruime bocht naar rechts die ik met 38 km/h nam. Ik heb het nagekeken, en ik heb dat met de Milan vaker dan ééns met >45 km/h gedaan zonder heftige reacties. M'n laptop en kleding zit voornamelijk links, 2 kg water aan de rechterkant compenseert dat blijkbaar onvoldoende;
- Ook deze rit raakte ik drempels met de neus waar ik met de Milan zonder schrapen overheen kom.
- Ik heb geen ventisit bij de DF, zit gewoon direct op de carbon schaal. In de Milan hield ik dat ongeveer 10 km vol, maar in de DF heb ik na 100 km nog steeds geen last. Een voor mij zeer goed gevormde stoel.
- Hij spoort exact parallel en heeft de nieuwe stuurplaten, maar is in vergelijking met een Milan nog steeds erg gevoelig voor wind en oneffenheden in het wegdek.
- Zeker met de neuskap eruit is de topsnelheid lager dan die van de Milan, maar ik snap de Alpha 7 hype (die inmiddels volgens mij ook wel over is) niet. De DF is nog altijd een fijn, en serieus snel reismaatje; m'n gemiddeldes doen nauwelijks onder voor wat ik met de Milan GT reed. Ben je minder sterk, dan is dat in het voordeel van de DF.