06-Sep-2022, 10:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Sep-2022, 10:06 PM door 365cycle.)
Over dat topic... tsja, name of the game met de DF blijft wat mij betreft: Ondergewaardeerd!
Ja, de stroomlijn van een Milan is beter als je een beetje de ruimte hebt, maar de DF is niet ineens een stakker met die open voorwielen ofzo. Op de terugweg van bovengenoemd ritje ging ik wat enthousiast van start (ik wilde rustig rijden en niet onderweg eten), en dan tover je ook met de DF gewoon kruissnelheden van 55+ en gemiddeldes van 46 km/h op de teller, ondanks dat het neusdeksel er momenteel niet in zit. Ik heb m'n vermogensmeter even uitgeleend, maar durf op gevoel wel te zeggen dat ik in de DF vanaf 50 km/h merkbaar meer wattjes moet trappen om 'm op tempo te houden, dan in een Milan GT in badkuipmodus. Een Milan SL zal meer voordeel bieden dan een gewone DF t.o.v. de DF XL; voor de kleinere rijder is dat óók iets om rekening mee te houden.
De DF is wél heer en meester op de korte klim: Door de houding (vrij rechtop) is het zó makkelijk om even te pieken, dus plekken waar ik met de Milan meer snelheid verloor rijd ik PR's met de DF. Behalve deze terugrit dan, want ik had zoveel zooi bij me dat het totaalgewicht rond de 140 kg lag Ondanks dat gewicht kan ik dan nog steeds belachelijk hard optrekken met deze fiets. Voldoende om ook in het centrum van een drukke stad over de weg te fietsen. En dat bespaart véél tijd...
...mits je de juiste accessoires aan je fiets hebt, want een standaard DF XL is niet breed genoeg. De nieuwe Tuna is dat overigens volgens mij wel (maar ik weet het niet zeker). Wat zeker is: Maar goed, zelfs met beperkt vermogen rijd ik dus "gewoon" dik 40 gemiddeld met de DF. Mijn "youngtimer" (het is een hele vroege DF met véél kilometers) mag voorlopig nog wel ff blijven!
Ja, de stroomlijn van een Milan is beter als je een beetje de ruimte hebt, maar de DF is niet ineens een stakker met die open voorwielen ofzo. Op de terugweg van bovengenoemd ritje ging ik wat enthousiast van start (ik wilde rustig rijden en niet onderweg eten), en dan tover je ook met de DF gewoon kruissnelheden van 55+ en gemiddeldes van 46 km/h op de teller, ondanks dat het neusdeksel er momenteel niet in zit. Ik heb m'n vermogensmeter even uitgeleend, maar durf op gevoel wel te zeggen dat ik in de DF vanaf 50 km/h merkbaar meer wattjes moet trappen om 'm op tempo te houden, dan in een Milan GT in badkuipmodus. Een Milan SL zal meer voordeel bieden dan een gewone DF t.o.v. de DF XL; voor de kleinere rijder is dat óók iets om rekening mee te houden.
De DF is wél heer en meester op de korte klim: Door de houding (vrij rechtop) is het zó makkelijk om even te pieken, dus plekken waar ik met de Milan meer snelheid verloor rijd ik PR's met de DF. Behalve deze terugrit dan, want ik had zoveel zooi bij me dat het totaalgewicht rond de 140 kg lag Ondanks dat gewicht kan ik dan nog steeds belachelijk hard optrekken met deze fiets. Voldoende om ook in het centrum van een drukke stad over de weg te fietsen. En dat bespaart véél tijd...
...mits je de juiste accessoires aan je fiets hebt, want een standaard DF XL is niet breed genoeg. De nieuwe Tuna is dat overigens volgens mij wel (maar ik weet het niet zeker). Wat zeker is: Maar goed, zelfs met beperkt vermogen rijd ik dus "gewoon" dik 40 gemiddeld met de DF. Mijn "youngtimer" (het is een hele vroege DF met véél kilometers) mag voorlopig nog wel ff blijven!