Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onderstuur Optima Rider
#17
(09-Aug-2022, 10:59 AM)Westerwolder schreef: Heb nu ruim een week een Optima Rider en heb mijn eerste kilometertjes al gemaakt met volle tevredenheid.
Moet wel wennen aan de positie van het stuur, zeker in vergelijk met mijn Nazca Fiero.
Zijn er hier leden die het stuur al eens hebben vervangen, bijv. door een Nazca onderstuur?
Momenteel heb ik nog gripshifters maar bar-end bevalt me beter, wil ik dan evt meevervangen.

Hoi Westerwolder,

Zelf heb ik al jaren een Optima Rider met onderstuur, en ik herken wat je zegt.

Wat voor mij werkt is het stuur zo ver mogelijk naar voren kantelen, zodat het de wielen bij stuurbewegingen net niet raakt. Je komt zelden in deze risicozone is mijn ervaring, meestal zijn kleine stuurbewegingen voldoende.

Tijdens het rijden hou ik de handvatten van het stuur niet vast, maar leg ik mijn handen met de handpalm bovenop de handvatten van het stuur. Het is even wennen, maar uiteindelijk levert dat voor mij wel een fijne zitpositie op.

Misschien heb je dit al geprobeerd, anders kun je het eens doen!

Grts,
Bastiaan
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Onderstuur Optima Rider - door Westerwolder - 09-Aug-2022, 10:59 AM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Wim -de roetsende - 09-Aug-2022, 10:12 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Westerwolder - 10-Aug-2022, 10:50 AM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Lig-hen - 10-Aug-2022, 08:18 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Westerwolder - 10-Aug-2022, 09:15 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Lig-hen - 11-Aug-2022, 07:54 AM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Westerwolder - 11-Aug-2022, 10:26 AM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Lig-hen - 11-Aug-2022, 12:10 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Jeroen S - 11-Aug-2022, 08:10 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Westerwolder - 11-Aug-2022, 09:02 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Westerwolder - 12-Aug-2022, 03:23 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Jeroen S - 12-Aug-2022, 10:21 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Westerwolder - 12-Aug-2022, 10:42 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door sjefke - 12-Aug-2022, 11:43 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door hanz daniel - 15-Sep-2022, 06:30 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Westerwolder - 21-Sep-2022, 08:30 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Bastiaan - 22-Sep-2022, 01:54 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Wim -de roetsende - 22-Sep-2022, 10:30 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door Bastiaan - 25-Sep-2022, 08:03 PM
RE: Onderstuur Optima Rider - door knottervinkel - 23-Feb-2023, 10:50 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM