Vanmorgen op de TV een klein stukje WK wielrennen gezien. Een renner bleef het hele peloton voor en werd eenvoudig wereldkampioen. Hij had volgens de commentatoren wat veranderd met metingen in een windtunnel en een vermogensmeter.
Kortere cranks voor meer koppel uit de benen en daarmee tevens een lagere zit. Het stuur smaller en een niet te hoge cadans voor meer efficiënt vermogen.
Hij was ook nog 3 kilo zwaarder geworden voor meer kracht op de pedalen.
Kortere cranks, lagere zit en cadans, een smaller stuur en meer spieren met glycogeen lijken een voordeel te zijn.
https://www.bicyclekings.nl/Crank-lengte
https://www.bicycling.com/nl/training/a2...le-cadans/
Kortere cranks voor meer koppel uit de benen en daarmee tevens een lagere zit. Het stuur smaller en een niet te hoge cadans voor meer efficiënt vermogen.
Hij was ook nog 3 kilo zwaarder geworden voor meer kracht op de pedalen.
Kortere cranks, lagere zit en cadans, een smaller stuur en meer spieren met glycogeen lijken een voordeel te zijn.
https://www.bicyclekings.nl/Crank-lengte
https://www.bicycling.com/nl/training/a2...le-cadans/