04-Oct-2022, 05:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Oct-2022, 05:27 PM door Willeke_IGKT.)
(04-Oct-2022, 02:40 PM)vdbeemd schreef: Betekend dus dat we flink wat kunnen besparen en we ons wat minder zorgen hoeven te maken, hoewel zo'n velo er toch ook best leuk uitziet.....
Een velomobiel ziet er niet alleen leuk uit, het rijdt ook leuk. En bij nat weer ook nog droog ook.
(04-Oct-2022, 04:46 PM)Frutsel schreef: Ik heb mijn velomobiel niet als vervanging van een auto, maar als vervanging van het openbaar vervoer.
Heerlijk, geen last van lompe, stinkende, hoestende medepassagiers (En van deur tot deur op het moment dat ik het nodig heb)
Dan gebruikte je het openbaar vervoer voor best korte stukken.
Voor mij was de fiets een logische keuze boven de bus, toen 5 km met een overstap, nu de eerste anderhalve km lopen omdat de eerste bus is wegbezuinigd.
Maar om mijn huidige OV gebruik door een fiets te vervangen wordt een stuk lastiger.
Even boodschappen doen in Haarlem, 15 km voor de kortste fietsroute, gaat al heel lang op de fiets of lopend heen en met de bus terug.
Mijn meeste OV reizen zijn zo'n 70 tot 120 enkele reis en zonder gratis logeer plek. Dus verder conditie opbouwen noodzakelijk.
Mijn ouders hadden nooit een rijbewijs en dus ook geen auto. Het was voor mij nooit vanzelfsprekend dat er een auto zou komen en ik heb altijd mijn geld liever aan andere dingen uitgegeven.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)