04-Oct-2022, 08:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Oct-2022, 08:15 PM door Bart Verbeek.)
30 jaar lang heb ik met 65.000 kilometer per jaar over de vaderlandse wegen gejakkerd. De ICT staat nog in de kinderschoenen, dus de bedrijven die de ontwikkelingen niet kunnen volgen gaan failliet. Na zes faillissementen (ik blijf volhouden dat het niet aan mij ligt) heb ik de balans opgemaakt, wat heeft al dat gejakker mij opgeleverd. Antwoord: niets. Tijd om het stokje over te geven aan de jongere generatie. Een baan gezocht dicht bij huis. Toen de garage voorstelde een reparatie van €1500,- te verrichten aan mijn auto met een dagwaarde van €375,- , realiseerde ik mij dat 95% van mijn autoritten zich binnen de polder afspeelden en dat ik 98% van de tijd alleen in de auto zat. Bij wijze van experiment heb ik toen een trike aangeschaft met elektrische ondersteuning. Al gauw maakte ik ritjes van 100 km per dag. 60 km is zelfs heel normaal. Ik kan overal in de polder binnen vijf kwartier zijn, dus de auto heeft geen toegevoegde waarde meer. Alleen voor ziekenhuisbezoek kan het soms handig zijn. Maar inmiddels hebben we daarvoor ieder een taxipas.
Voor schaaktoernooien is de trein in combinatie met een OV-fiets aangewezen. Deze toernooien vinden altijd in de daluren plaats. Het enige probleem is de verregaande onbetrouwbaarheid van de trein.
Omdat ik meestal bij nacht en ontij door de polder rijd, heb ik een velomobiel aangeschaft. Daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt, Ik moet eerst nog verder aansterken.
En dus heb ik inmiddels een goed regenpak aangeschaft. Eentje die niet begint door te lekken na anderhalf uur in de regen. Regen vind ik geen probleem. Alleen van het aan- en uittrekken van regenkleding word ik gallisch.
Na 30 jaar wisselen van stoel tussen thuis, kantoor en auto is mijn lichaam nog steeds erg lui. Ik hoop dat dat nog een beetje gaat veranderen. Een nieuwe auto heb ik niet echt meer nodig. Ik moet alleen nog een stevige fietskar hebben voor achter de trike. Zodat ik naar de bouwmarkt en de tuinmarkt kan. Hoewel ze tegen betaling tegenwoordig bijna alles aan huis bezorgen loopt dit type bedrijven wat dat betreft nog wel erg achter.
Voor schaaktoernooien is de trein in combinatie met een OV-fiets aangewezen. Deze toernooien vinden altijd in de daluren plaats. Het enige probleem is de verregaande onbetrouwbaarheid van de trein.
Omdat ik meestal bij nacht en ontij door de polder rijd, heb ik een velomobiel aangeschaft. Daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt, Ik moet eerst nog verder aansterken.
En dus heb ik inmiddels een goed regenpak aangeschaft. Eentje die niet begint door te lekken na anderhalf uur in de regen. Regen vind ik geen probleem. Alleen van het aan- en uittrekken van regenkleding word ik gallisch.
Na 30 jaar wisselen van stoel tussen thuis, kantoor en auto is mijn lichaam nog steeds erg lui. Ik hoop dat dat nog een beetje gaat veranderen. Een nieuwe auto heb ik niet echt meer nodig. Ik moet alleen nog een stevige fietskar hebben voor achter de trike. Zodat ik naar de bouwmarkt en de tuinmarkt kan. Hoewel ze tegen betaling tegenwoordig bijna alles aan huis bezorgen loopt dit type bedrijven wat dat betreft nog wel erg achter.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan