14-Oct-2022, 01:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2022, 01:26 PM door Bacchus.)
(13-Oct-2022, 08:46 PM)TimSch schreef: Nu heb ik wat ervaring met werken met epoxy door een reparatie aan onze zeilboot en las ik op dit mooie forum in een draadje van de Mango van toen nog Emgaron dat Velomobiel.nl adviseert om het afwerken te doen met De IJssel DD 2 componentenlak. (dwz: als je het zelf wilt doen en geen spuitcabine hebt). Dat heb ik toevallig ook op mijn bootje gerold, wordt behoorlijk mooi als je dat goed doet. Dus wat ik nu denk te gaan doen:Ik vond dat oranje wel heel mooi, dus wat mij betreft komt dat gewoon terug. Een tweede tint aan de onderkant mag, ik zou iets donkerder en minder verzadigd gaan maar dat wordt al gauw bruin als je bij oranje begint. Misschien is een wrap of sticker alleen aan de onderkant (kan dat?) wel een aardig idee vanwege steenslag? Als ik je verhaal zo zie heb je er al goed over nagedacht. Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaringen en resultaten.
- Krassen egaliseren met ingedikte epoxy
- schuren schuren schuren schuren
- hele body opnieuw in de lak met die De IJssel DD 2 componentenlak.
- Afwerking met stickers/reflectie etc
- Goedkeurend knikkend ernaast staan met een voldaan trots gevoel en foto's delen op dit forum.
Zijn er mensen die ervaringen kunnen delen met iets soortgelijks of die op bovenstaand plan iets toe te voegen hebben? En suggesties voor toffe kleur(-en) zijn ook welkom natuurlijk Ik neig nu een beetje naar iets hard blauws onder en wit boven.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course