24-Oct-2022, 01:42 PM
.
'Fietser aangereden door automobilist' - Of 'fiets geschept door auto', dat mag ook
En nee, we hoeven het niet zo te laten. Ik ben het alleen niet eens met de discussie zoals die hier (wel vaker) gevoerd wordt. Fietsers zijn verre van onschuldig waar het risicovol deelnemen aan het verkeer betreft.
- Geen richting aangeven
- Niet voorsoorteren
- Niet houden aan de regels zoals door verkeersborden bepaald
- Links fietsen (letterlijk tegen het verkeer in dus, niet alleen maar niet rechts houden)
- Verkeerslichten negeren
- Geen verlichting gebruiken
- Gebruik maken van een mobieltje (niet hands-free)
- Grote koptelefoon op, zodat je geen last hebt van al dat lawaai om je heen
- etc.
Eerlijk gezegd valt het me mee hoevaak fietsers met auto's in aanraking komen
(24-Oct-2022, 01:20 PM)365cycle schreef:(24-Oct-2022, 01:15 PM)Frutsel schreef: Verder dekt 'fietser geschept door auto' de lading beter dan 'fietser geschept door automobilist'Oneens. Zonder de automobilist doet die auto dat echt niet. Jij schrijft toch ook de software, en niet de computer?
(24-Oct-2022, 01:15 PM)Frutsel schreef: Feit blijft dat ongelukken gebeuren, en dat fietsen/voetgangers het afleggen van auto'sAh ja. Laat het dan maar zo. Ofzo.
'Fietser aangereden door automobilist' - Of 'fiets geschept door auto', dat mag ook
En nee, we hoeven het niet zo te laten. Ik ben het alleen niet eens met de discussie zoals die hier (wel vaker) gevoerd wordt. Fietsers zijn verre van onschuldig waar het risicovol deelnemen aan het verkeer betreft.
- Geen richting aangeven
- Niet voorsoorteren
- Niet houden aan de regels zoals door verkeersborden bepaald
- Links fietsen (letterlijk tegen het verkeer in dus, niet alleen maar niet rechts houden)
- Verkeerslichten negeren
- Geen verlichting gebruiken
- Gebruik maken van een mobieltje (niet hands-free)
- Grote koptelefoon op, zodat je geen last hebt van al dat lawaai om je heen
- etc.
Eerlijk gezegd valt het me mee hoevaak fietsers met auto's in aanraking komen